Bloggar/hemsidor

För några år sedan när jag inte alls mådde bra så blev det mycket tid framför datorn, dvs ännu mer än vad det är idag, då jag hade svårt att ta mig ut från lgh pga av massa olika saker men ffa en mage å tarm som inte alls ville vara med. Så en dag läste jag nyheterna på nätet å hittade då en artikel om en lite tjej som hette Matilda. Hon hade canser och mådde inte alls bra, det fanns en länk till hennes hemsida där man kunde läsa om hur hennes sjukdomshistoria varit och hur hon mådde just då. Det här var på våren och det tog tyvärr inte så många månader innan hon inte orkade mer. Men under den tiden hann hon fasta i mitt hjärta och hennes föräldrar som skrev på sidan har ett otroligt sätt att skriva på som gör att man känner som man vore med och man grips av texten på ett obegripligt sätt. Det känns som jag kännt Matilda i många år fast jag aldrig hann träffa henne. Hon dog den 22 Juni 2007. Hemsidan är fortfarande igång och det har kommit nyheter om hur familjen har haft det efter hennes död fram till nu vilket har varit givande att få följa familjerna efteråt. Nu har de slutat att uppdaterat sidan men kommer ha sidan kvar, vilket är så underbart då den fortfarande ger så mycket, bara att få gå in å kolla på bilderan eller läsa texten om denna underbara tjej som nu är i himmelen och har det bra där och slipper alla smärtor. Men det är många som saknar henne!  http://hem.passagen.se/dummapricken/

Via Matilda kom jag vidare till Gustavs sida, ännu ett barn med canser. Han lever och kämpar fortfarande, allt är inte så lätt att klara av men det är otroligt vad han ändå klarar av att gå igenom. http://gustav.avalonet.net/

Sedan följer jag även Sofies sida som från början handlade om hennes son Victor som gick bort ifjol av canser. http://denstarkastestjarnan.blogg.se/.

Det är svårt att inse hur många barn som lider av canser och kämpar varje dag, vissa klarar av att bli fri från det medans endel förlorar sin kamp mot sjukdomen. Barncanserfonden gör ett stort arbete för familjer med barn som har canser, helt klart värd att stödja!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0