jaha

Ja det gick ju som jag misstänkte med natten som gick, någongång efter 5 lyckades jag somna. Då var jag såpass trött att jag klarade övervinna smärtan samt krypet i benen. Måste kolla upp mina blodprover å se om allt är som det ska eller om vi kan göra någon ändring av något så att jag slipper krypet i benen. Har läst in mig på restless legs och allt stämmer in. (http://www.restlesslegs.nu ) Men har jag tur så beror allt av att jag har järnbrist eller brist av vitaminerna folsyra eller B12. De två sistnämda har jag mediciner för då min dumma mage inte alls tar upp vissa saker så som den ska, men det kan ju hända att det är för låg dos. Järnbrist hoppas jag på att det inte är då jag inte klarar järntabletter eller i flytande form utan de gångerna jag har haft för låg dos av det fått det i dropp alt en spruta vilket innebär att jag måst till sjukhuset oftare igen vilket jag inte vill. Måste även komma ihåg att skriva å få lite nya mediciner, både Insulin å smärtplåster börjar ta slut. Det ärt väl så när sommaren går mot sitt slut, har känns som det varit höst nu ett tag, men idag har solen hittat fram iallafall.

Var ute en lite sväng å tog en kort promenad efter att jag hade lagt i första maskinen tvätt som strax är dax att tömma. hinner nog med 4 maskiner idag om jag bara orkar, får hänga här uppe i lgh så slipper jag iallafall torkrummet :)

På måndag börjar äntligen vattengympan, 18 gånger under hösten att se fram emot. Vet ju redan nu att jag kommer missa en gång men annars har jag tänkt försöka vara hemma på måndagkvällarna för det ger så mycket att vara med där. Måste komma igång med den andra träningen oxå. Verkar som jag får med M att styrketräna å då kanske jag har lättare att hålla det oxå. Brukar vara lättast i början å sedan kommer det något så att jag inte går på ett par veckor å efter det har jag så svårt att komma igång igen.

Jaha då var det dax att gå till tvättstugan då..

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0