Så är det helg igen :)

Ja så har hela veckan gått å det fort.
I måndags var jag hos kuratorn sedan på biblioteket å lämnade en massa böcker å hittade en hel hög nya ;)
Fick även ett mail på FB från min kusin som undrade om jag hade lust att komma till dem å hjälpa henne se efter barnen (de har 4 st) så att hon kunde fixa lite i hemmet. Eftersom jag har sagt till henne att det bara är att fråga å längtat efter detta så blev jag ju super glad :) På kvällen var det vattengympa som gällde innan jag åkte hem å packade min väska.. börjar få koll på vad som behövs med för ett par dagar efter denna sommarens all packning.. men det blir alltid lite förmycket.

På tisdagmorgon åkte jag upp till dem, tar ca 2 timmar att köra men vägarna är rätt så  bra iallafall.. har dock en förmåga att bli lite väl trött när jag kör så det gäller att ha något att dricka å gärna något att tugga på, naturligtvis något bra att lyssna på alt sjunga med till.

Min kusin har 4 barn, tre tjejer och en liten kille, den älsta är 10 (blir 11 i november) sedan 6, 4 och den minsta är 7 månader. Så under fm tog jag hand om lille Joar när han väl var vaken, A-C var ju hemma å i närheten hela tiden, vilket var bra för mig då jag inte är så van med så små barn och vad och när de behöver något att äta. Men igår så känndes det betydligt säkrare vad som behövdes å så. Efter lunch så hämtade jag de två mellanbarnen från dagis/förskola och sedan lekte jag med dem när de väl var inne fixade lite mat å så. Ja Joar tog jag ju hand om så mycket jag kunde under em oxå så klart.. blev lite mer när mellan flickorna var hemma..
På onsdag kväll så passade jag flickorna och fixade läggningen då A-C och R samt Joar var iväg till kyrkan några timmar. Gick riktigt bra även om allt kanske inte blev som de var vana men vi klarade oss utan några större missöden å alla tre somnade i tid efter lite läsning å prat.

Jag och Joar 26/8 2010

På torsdag eftermiddagen lämnades flickorna hemma hos sin far å A-C, Joar och jag gick å shoppade på Mariebergsköpcentrum några timmar. Sedan var det dax att sätta sig i bilen och åka hem igen. Var ett par underbara dagar och jag hoppas på att det inte dröjer så länge tills nästa gång (vi har pratat om att ta en gång till under hösten iallafall). Dessa barn har sin plats i mitt hjärta och nu börjar vi känna varandra lite mera då vi har setts lite oftare i år och flickorna är inte lika blyga längre som när vi sågs ett par gånger per år. Ingen kan charmas lika bra som Joar kan och det är så roligt att se alla hans framsteg. Man kunde se det bara under de här dagarna vad mycket han lärde sig och hur han utvecklas. Resan hem gick bra men jag var trött så det blev ett telefonsamtal hem till M som fick prata mig igenom den jobbigaste biten.

Idag har det inte blivit gjort mycket alls, kroppen visar tydligt att det har varit lite mycket under veckan och protesterar.. men det har varit så roligt att det helt klart är värt det och det är ju bara att planera in en eller ett par dagar efter som jag inte har något inplanert helt enkelt. Som det ser ut nu så har jag inget mer än vattengympan inplanert under kommande vecka... eller...
Fick se att det är en marknad i Regna imorgon lördag som jag blev sugen att åka på så är det fint väder när vi vaknat så blir det nog en tur till den. Men sedna vet jag inget mer innan nästa söndag.. tror jag iallafall..

Men jag har några måsten till under helgen, först en antal brev som ska skrivas å skickas. Sedan under veckan som kommer behövs det fixas med blommor då de fortfarande står samlade på ett bord sedan sommarens alla resor och att de skulle slippa den starkaste solen. Sedan ska det skrivas lite recensioner över lite spel som kan vara bra att få upp på hemsidan när den väl börjar fungera.... de behöver vara färdiga till vi ska till spelmässan i Essen i oktober och snart är det september, tiden går så fort.. Ja just det, det ska ta blodprover nästa vecka också.. fastande.. så då är det vist ett måste till.. det kommer nog bli så det räcker å blir över tillslut.
l
Nu ska jag snart ta å gå till sängen, har inte varit någon idé hittills då det inte finns någon ro i benen eller kroppen överhuvudtaget.. eller jo delar av hjärnan är helt slut så det blir nog en del stavfel å sådant men det får ni stå ut med..

Håll tummarna för fin väder när jag vaknat och för att jag hinner sova några timmar innan det är dax att gå upp..

kram

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Nu har jag hittat din blogg =) Facebook är bra till mycket ;) Kul att kunna kika in här och se hur du har det!



Kram

Anna

2010-08-31 @ 21:10:12
URL: http://limelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0