Syltat

Idag har jag mått betydligt bättre än vad jag gjorde igår så jag har försökt göra lite här hemma (bäst att passa på). På fm så blev det en del plockande, saker som ligger lite här å där men inte där de ska. Har varit lite för mycket  resande och när vi väl kommit hem så har vi lagt sakerna där de fått plats just då men sedan ska de ju flyttas till rätt ställe osv vilket inte har blivit gjort så det började jag med idag. Kommer behövas många timmar innan allt är där det ska för det kommer komma nya saker allt eftersom.. har nämligen en förmåga att lägga ifrån mig saker å tänka att jag tar det senare. Både jag å M gör så..

Vid lunch åkte vi iväg å köpte lite grönsaker hos lokala odlare, från början var det mest att jag skulle testa om jag klarade parkera bilen i de nya rutorna.. det är lite litet men det gick.. fast man får inte slänga upp dörren precis.. för då åker den in i det nya sophuset.. och det går inte att det sitter någon på passagerar sidan för den kommer inte ut om nästa bil står på sin plats.. är inte direkt nöjd med det hela men det får väl vara så tills vi hittar något annat.

På eftermiddagen var jag å handlade lite, det behövdes fylla på i kylskåpet efter allt småhandlade som varit de senaste veckorna. Sedan var det dax för middag, blev ju kebab igår så idag var jag tvungen att laga något.. Men M hade glömt sin mat hemma så det var lät fixat för mig att koka potatis till å ta kasslergrytan han hade tinat :) Så han får tina en ny imorgon istället. Köpte ny kassler då det var extrapris, ska fundera på att göra en ny gryta någon dag.

Ikväll har jag dessutom hunnit med att koka lite sylt. Köpte bären när vi var å köpte grönsaker. Så det blev jordgubbe- å smultronsylt, smultron hade jag i frysen. Blev bara tre burkar av det då jag mest gjorde för att det var kul. Kokade även blåbärssylt med vanilj i, blev två burkar av detta. Kokade en massa sylt ifjol som det fortfarande finns i frysen samt i kylskåpet (vi äter ju inte så mycket), så ikväll var det mest bara för att det var kul att testa lite nytt å för att det är så enkelt :)

Ikväll började SM i musikfyrverkeri nere vid strömmen, det pågår under fyra kvällar denna veckan. Vi brukar vara nere å tittat på det, men då M jobbar så är det inte så kul att åka ner å kolla själv. Imorgon ska jag dock ner å kolla om det inte ösregnar för då är det Göteborgs fyrverkerifabrik som skjuter upp sitt och de har vunnit iallafall 4 år på raken om inte mer. De brukar ha ett underbart fyrverkeri. Här går det att läsa mer om det. http://www.upplev.norrkoping.se/SM+i+Musikfyrverkeri__1053.html

Snart dax för sängen
kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0