Välkommen till min nya blogg!

jaha så har jag då skaffat mig en blogg.. har funderat på det ett tag och nu bestämt mig för att pröv å se om det är något som passar mig. Har ibland en massa funderingar som kanske är lättare att få ner å ut för att kunna ta hand om dem å få dem vidare dit de ska ... helt enkelt skriva av sig, får ner det på papper å ur hjärnan kanske.. när det så behövs.. kommer säkert bli en massa svammel hit å dit.

 

I Fredags var vi å hörde på Peter Johansson å Matilda Hansson i Sankt Annas kyrka, de är så bra så tiden gick fort. Två timmars konsert var snabbt över å efteråt fick vi vår cd singerad och fotade lite :)

Efter konserten den 6/8 2010

 

Lördag åkte vi ut till sommarstugan. Plockade lite kantareller på eftermiddagen

Annars var det inte så roligt väder för att vara ute så då blev det en massa tid till att spela spel. Vi hade med oss alhambra som vi lärde Rickard, jag lyckades faktiskt vinna en gång över dem. Vi spelade även efter att Rickard åkt hem men då fick vi ha med Dirk (en tredje spelare som inte gör så mycket) å för första gången lyckades jag vinna över honom å Mattias :) Spelade även Cardcarssonne, Ligretto och Carcassonne med ett par nya expansioner. De nya expasionerna vi prövade var väl inte så mycket att ha men kul med lite nya brickor.

Vi stannade kvar på landet tills idag, då Mattias jobbar kväll denna veckan. Var skönt att ha en kväll där ute då det bara var vi. Åt en go middag, massa grillat, men det blev till att sitta inne då det småregnade. På förmiddagen idag blev det lite småsaker fixade där ute innan det var dax att åka hem. Väl hemma har jag rensat å förvält svampen sedan har det mesta tiden gått till att sitta framför datorn.. det blir lätt så här .. tiden bara rusar iväg. Sedan har jag pratat med pappa oxå sm har namnsdag, i år lyckades jag att komma ihåg det :)

Imorgon har jag tvättid, Mattias brukar sköta den men nu när han jobbar kväll, vilket han gör nästan hela augusti. Tycker inte om att vara nere i källaren av någong anledning men det behövs tvättas å jag har inte tänkt att köpa någon tvättmaskin även om jag bra gärna skulle vilja ha en.. men det får som inte plats i den här lägenheten..Så det är bara att göra det.. Hoppas även på att jag inte mår för dåligt, brukar inte må så bra de första dagarna i veckan efter att vi har gjort något under helgen å det även om det bara var att vara ute i sommarstugan.. men innan dess var det konsertetn och i torsdags var vi i Skänninge på marknad.. så imorgon ska jag inte göra så mycket mer än att tvätta å sedan är det dax att packa igen då vi åker till Koppom på fredag :)

Ja detta får väl räcka för nu, får se hur ofta det blir skrivet å hur mycket..

 

kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0