Julstress

Så är det inte många dagar kvar till jul och stressen har infunnits sig flera gånger om.
Förra vecka var det att fixa färdigt julkorten, gjorde en del av dem själv och andra fick köpt.. Ska försöka komma igång tidigare nästa år så kanske man kan göra till alla.
Julkort 2010 Här är några av de jag gjorde.. inget är det andra likt :) 
Men jag funderar på vart alla julkort som vi väntar på har tagit vägen, vi har nämligen bara fått två, det ena i början av dec och sedan av min bror för dryga veckan sedan. Känns som posten samlar ihop alla för att skicka ut dem typ den 23 och då är inte vi hemma utan har åkt till Värmland så det är väl bara till att vänta till mellandagarna innan man får se julkorten vilket jag tycker är trist!
I lördags var vi hos M:s farmor och fikade lite, blev inte någon lång tid då hon både ser å hör dåligt. Minnet börjar oxå svika men så är hon 90 årså det är väl inte så konstigt men det blir så svårt att prata med henne då och tiden går sakta. Efteråt var svågern och svärmor hitbjudna på middag, brukar försöka bjuda hit dem före jul varje år. Så innan dess så skulle jag fixa mat, försökte göra så mycket som möjligt under veckan för att det inte skulle vara förmycket på lördagen. Hade gjort julgodis -- sesambräck, chokladkola, saffrankola, vit chokladtryffel med saffran och chokladtryffel med whisky, gjorde en mjuk saffrankaka samt vaniljhorn (småkakor) sedan i matväg så blev det julmat med älgfärsköttbullar, prinskorv, inlagd sill, skinka (köpte färdig kokt med grilljerade själva) potatigratäng samt rebenspjäll och kantarellsås. Sedan var M hos svärmor och lånade hem hennes assistent så jag provade på fredagen på att göra hembakt bröd, blev hyfsat men inte lika bra som mammas men så var det första gången. Ska helt klart försöka igen.
Blev iallafall jätte stressad på lördagen men det hela gick bra. Ja just det var å köpte blommor till julgrupp som jag gjorde till svärmor oxå. Vi fick en amarylis samt två stolar som svärmor hade klätt om för att ha i sovrummet och ha kläder på vilket vi har tittat efter ett tag.
På söndagen firade vi vår 7:e förlovningsdag med att först ta det rätt så lugnt  på fm och sedan var vi på julkonsert med Peter Johansson och Matilda Hansson, helt underbart och julstämningen infann sig helt.
Julkonsert 2010
Imåndags var jag på stan ett antal timmar och letade julklappar, hittade en massa affärer som jag inte hade varit inne i tidigare (är ju inte så ofta jag är på stan numera då det mesta finns under ett tak vid mataffären) och jag hittade mest saker som jag köpte till mig själv, men det blev ett par klappar men jag måste ut i dag när jag har vaknat oxå för att hitta de sista till M.
Igår har jag gjort färdigt några julklappar och slagit in en massa paket men när jag skulle göra färdigt de sista sakerna som jag gör själv så var varmluftpistolen helt borta, vände nog upp å ner på hela lägenheten och blev bra irriterad då det inte var jag som ställt undan den utan M när han städade inför helgen och inte ställt den bland mina pysselsaker och han jobbade ju och kunde inte komma på var den kunde vara.. så jag fick helt enkelt vänta och istället slå in julklappar (hade tänkt spara det till idag). Gjorde även om chokladtryffeln med whisky då de blev lite väl starka och sedan gjorde jag en sort till som jag ändå hade köpt till men inte blivit av. När väl M kom hem å började leta själv så hittade han varmluftpistolen så jag ska väl sätta mig och fixa lite nu innan jag går å lägger mig.

Kram och God Jul på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0