ojsan vad tiden går

Ja det går alldeles förfort just nu. Det var längesedan jag tog mig tid att sätta mig ner och skriva något här..
De senaste två veckorna har jag mest tagit det lugnt, gjort de måsten jag varit tvungen till och sedna försökt återhämta mig efter att ha varit hos min kära kusin från tisdag till söndag. Med mig hem förutom en omöjlig mage fick jag en förkylning vilket inte är så konstigt då mitt imunförsvar är lågt och flickorna är på dagis och skola = massa bakterier och virus som jag inte är van med.
Hos A-C var det fullt upp då de håller på med en renovering och fick hjälp av min farbror att tapetsera och måla om vilket gjorde att allt blev så mycket mer.

Sedan var hennes man bortrest över helgen, vilket gave oss tid att mysa lite mer å prata men det hade varit skönt om det inte var så mycket på en gång och kanske det blev ett par dagar för mycekt för mig att orka med då jag mådde riktigt uruselt de första dagarna när jag kom hem.
Det är gott med chokladpanacotta :)
om man är tyst så kanske man kan lyckas få leka med datorn.. bara hon inte märker att jag lånar den så..

Är väll fortfarande inte tillbaka helt där jag är i normala fall men så är det nu december som innebär att jag vill hinna med en massa saker. Prövade Embossing hos min kusin och det var riktigt kul och vist skulle jag vilja göra en massa julkort och liknade med det, får se vad jag orkar och vart min vilja tar vägen .. brukar ju vilja göra en massa saker och sedan rinner tiden mest väg och så är det försent. Ska försöka göra iordning en julklapp till pappa under helgen alt ibörjan av nästa vecka för att kunna beställa den å att det ska komma i tid till jul.. det är ju sådant man måste tänka på oxå. Sedan ska man försöka luska ut vad folk ska få oxå vilket inte är så lätt när man har en make som inte kan komma på något, en familj som inte önskar sig något osv Jag hade gjort en lång önskelista som jag har städat bort.. smart va.. kom ändå ihåg en del av det och skrev upp det på en ny lista. Mycket pysselsaker är det samt kökssaker.. Hade vi hittat hus så hade det varit ännu längre å det är vad M säger... bara vi hittar hus så finns det massa han vill ha... men det är ju svårt att handla till för man vet ju aldrig om/när man hittar något.
I tisdag hade vi besök av en som jag tränar med och hennes man, vi hade spelkväll (tanken var att min bror å fru skulle kommit oxå men min bror har lyckats bryta lillfingret och blev här om dagen operaread med en massa skruvar för att få det på rätt ställe så det var inte läge för dem att spela något). Men det var riktigt trevligt att äntligen ha en spelkväll här och jag hoppas att det blir fler gånger. I torsdags var vi å kollade hos en annan spelförening som vi har hittat här i stan som visade sig ha lokal bara ett par hus bort. Får se om det kan bli något mer besök dit om de spelar något som vi kan tänka oss att spela, de spelade lite mer figurspel än vad vi har gjort.
Förra veckan började vi med att åka på julmarknader, först till Vadstena och slottsmässors julmarknad som var helt värdelös, 60 kr inträde å vi var ute där ifrån bra fort.. vi var så besvikna!! På lördagen åkte vi till Söderköping å det var 10 gånger bättre  :) blev inte så mycket handlat men mysfaktorn å julstämingen var så mycket bättre. Mattias vann på lotteri ... ett paket kaffe.. för en gång skulle var det inte jag som vann det :) Söndagen var vi inne i lgh å myste, ute yrde snön och det var bra att ta det lugnt hemma vilket jag gillade :)
Denna helgen blir det julmarknad i Rejmyre vilket brukar vara bra och på söndag har vi bjudit hit M.s farbror å fru. De bor i närheten och vi har inte bjudit hit dem förrän nu.. så jag hoppas att det blir bra.

Fredagskvällen blev inte som jag hade tänkt mig, allt blev bara fel och fel igen.. jag mådde inte bra och M var å handlade och sedan så blev det ingen riktig middag utan det blev en massa tjafs istället om vad vi skulle ha för helt plötsligt var kl 19 och då var det lite sent att börja med kött å potatis i ugn när inget var förberett och när jag kollade i kylskåpet så rann all lust bort och jag var inte sugen på något.. det slutade med ett par knäckebröd.. och att allt jag sa tog M som anklagelser och allt M gjorde tyckte jag att var fel eller jobbigt.. så det blev en tudug sänggång istället... vilket tillslut slutade med att jag iallafall inte kunde somna (spec inte när M hade lagt sig å lyckats somna innan mig å snarkar som vanligt) Så nu har jag suttit uppe ett par timmar istället och hoppas på att magen ska sluta att göra ont.. Har målat lite på en keramiktomte och sedan i en målarbok :) det är en avkoppling att sitta och få fylla i en massa, har hittat en med lite svårare motiv med massa blommor så att man kan få färgglada motiv.. Hade jag varit lite bättre i magen å huvudet så hade jag väl börjat med julkorten eller liknade men det hittade jag ingen ork till.
Nu ska jag snart ta en ny värktabl och se om det kan sluta göra ont så jag kan få sova lite. Nu börjar dessutom lederna klaga på att jag sitter å skriver.. fingrarna blir lite för stela.
Nattis på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0