Borta bra men hemma bäst eller?

Ja så är vi hemma igen. Efter nästan två veckor så är det skönt att få sova i sin egen säng och inte behöva bry sig om vad andra gör utan man kan göra allt i sin egen takt. Vi har haft ett par underbara veckor som jag kommer sammanfatta lite senare när jag har lite mer ork. För det är ju som väntat inte så mycket ork kvar nu å inte lust till så mycket heller. Men så har det varit massa att göra under hösten och nu har jag två veckor med återhämtning innan det är dax att åka på spelhelg i Skövde och sedan ska jag till A-C nästan en vecka och umgås med henne och barnen :)

Ska försöka packa upp lite senare, väntar ev med det tills M kommer hem.. han jobbar idag.. det är en hel del som ska packas upp och tvättas.. men som tur är så har vi tvättat en del hemma i Koppom så att vi inte har allt nu.

Vi kom hem igår eftermiddag, lagom för att hinna bära upp sakerna ur bilen och så jag hann packa ner badkläder för att gå på vattengympan. Verkar tyvärr inte som att det blir någon mer termin på samma ställe vilket innebär att jag måste leta upp något annat ställe där jag kan träna oxå.. för vattengympan ger mig så mycket så det vill jag inte sluta med. Får se hur det blir och vad jag kan hitta. Men det är klart med en dyr hyra och inte så många som är med.. tror att de behöver full grupp dvs 10 st för att det ska gå runt och igår var vi bara 4 st så då är det ju inte så lätt. På torsdag ska jag dock försöka komma iväg på balansgympan uppe på gymet och se hur det är. Skulle vara bra om jag fick in ett pass till och det är mitt på dagen så det skulle passa de veckor som jag är hemma.

Jag har nu börjat med mitt försök att varje dag komma upp och äta frukost.. det har ju funkat fint nu när vi har varit borta men jag har svårt med det när jag är hemma och har svårt att se en anledning till att gå upp när jag sover som bäst för att äta.. vet att jag behöver få i mig frukost och insulin å andra mediciner för att må bättre i längden men ofta orkar jag inte se så långt när jag mår dåligt. Idag gick jag upp 7.30 ( mitt mål är att jag ska komma upp innan 08.00) sedan bara jag har fått imig frukost så är det helt ok att gå  och lägga sig igen om jag känner för det. Vilket jag troligen kommer göra nu ett tag men sedan kanske jag får in en bättre rutin och tillslut orkar vara vaken och komma igång bättre om dagaran och med det hoppas jag att jag ska sova bättre om natten och somna fortare. Vi får väl se hur det går, tyvärr har det varit så när jag har försökt tidigare att jag har lyckats uppnå allt men sedan aldrig klarat fortsätta utan jag trillar ner till noll igen.

Nu ska jag sätta mig å läsa lite för det är ungefär det jag orkar med idag förutom att sitta här. Hoppas att ha lite mer energi när M kommer hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0