småpysslande

Ja så är vi mitt i veckan och jag har hunnit med ett par saker på "att göra listan" iallafall.. Breven till pappas syskon å en del av kusinerna är skrivna, blovproverna är tagna och blommorna står där de ska igen :)
Men det finns fortfarande massa kvar på listan, för så fort jag gör något så hittar jag två nya saker som måste göras var av minst en blir uppskriven på listan. Ska dess utom försöka göra om den och sätta upp den på kylskåpet så även M ser den och kan göra de saker som hans :) Det som inte kommer upp på listan direkt har en förmåga att bli bort glömt tills nästa gång jag springer på det.. så det blir enklare för mig att skriva upp sakerna om listan sitter på kylskåpet.

I och med att jag fick ut blommorn från rummet innan för köket så kunde jag börja att pyssla lite där inne, är meningen att vi ska göra det till pysselrum till mig, men det har varit för mycket saker där inne tills nu. Men jag var tvungen att testa en idé som jag fick när jag var hos A-C förra veckan om att skriva på en T-Shirt med en tuchfärg. Tänkte göra en som jag kan ha med mig till Essen, och spelmässan där.. men först var jag ju tvungen att testa på en och det gick över förväntan. Ska ta med mig den när vi åker till M.L nästa helg så får hon se den å säga vad hon tycker.. hon ska ju oxå med till Essen.

Denna veckan har förkylningen brutit ut oxå, har gått å anat att den legat på lur ett tag, mådde inte alls bra på måndag å tisdag, idag är det lite bättre och jag hoppas att det fortsätter i rätt riktning för på fredag då M är ledig har vi tänkt oss ut å plocka svamp och det ska vi på söndag oxå, men då ska vi med en grupp och förhoppningsvis lära oss lite nya soreter som kan vara goa.. blir ju att man plockar de man kan fast det är massa andra ätbara som man går förbi när man är ute i skogen.

Har naturligtvis saknat A-C och hennes familj, är så skönt att få gosa med de små å leka med dem samtidigt som det har varit skönt med lugn å ro denna veckan. Men jag längtar tills nästa gång jag ska åka dit. Får se om vi kan få ihop våra scheman.

Till helgen är det östgötadagarna eller likande, massa gårdar å så som är öppna. Hoppas hinna med något på lördagen om det inte är något annat planerat då som jag inte minns nu.

Det var allt för idag

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0