Mycket svamp blev det :)

Oj vad tiden har gått fort.
I helgen var vi ute och plockade svamp. Först en tur på fredagen, då plockade vi kantareller, trattkantareller, gul trumpetsvamp samt svart trumpetsvamp. Blev nog dryga 30 liter så vi rensade kantarellerna på kvällen och sdan fortsatte vi på lördagen. Var iväg på loppis på lördagen oxå och köpte ett par höganäs tallrikar , tre stor å 4 små för 40 kr så det var ett fynd :) Priset från början var 50 kr men säljaren prutade med sig själv :) Hittade även ett par Jie tavlor, två för 10 kr. Så jag var helt klart nöjd med den loppisturen. Resten av den dagen gick nog åt till att rensa svamp. På söndagen var vi iväg med naturskyddsföreningen å några svampkunniga. Vi var 45 personer som kom och ville vara med och det var tydligen mer än vad de hade haft någong gång tidigare. Men svampen räckte till för oss alla. Vi fick ihop en korg med blandat både kremlor och soppar förutom svampar som vi redan kunde fick följa med hem. Efteråt så åkte vi till vårt vanliga ställe för att se om vi kunde hitta lite till å spec av de nya sorterna vi lärt oss. Blev dock bara taggsvamp + att vi plockade en hel del av det vi brukade. Så sammanlagt under helgen så plockade vi nog dryg 50 liter svamp :) mycket av det är nu torkat och resten ligger i frysen. Det börjar nästan räcka med fryst svamp nu fast så är det slutet av den säsongen oxå, tratt å trumpetsvamp kan vi nog plocka ett tag till om inte frosten kommer.

Jag fortsätter att beta av min "att göra lista" men det är fortfarande så att det kommer mer så fort jag väl har gjort något.. men men det är väl så livet är.

På måndag kvällen var det vattengympa som vanligt, det är alltid lika skönt att komma dit å man är alltid lika skönt trött efteråt :) Igår var vi iväg och plockade äpplen med svärmor, var väldigt mycket på träden. En hel del sorter som inte var mogna och en heldel som var matäpplen men sedan fanns det ett par sorter som var riktigt goda :)
Idag har jag varit hos tandhyginisten och sedan tog jag en sväng på stan. Har nog inte varit i city sedan i somras då jag letade kläder till mormors begravning. Hittar alltid någon ny butik alt att det är någon som har flyttat. Handlade inte så mycket då det inte var något jag direkt skulle ha, men det är kul att gå å kolla.
När M kom hem så åkte vi å tränade, testade gymet på FysEtt för första gången. Jag har bara varit med på gruppträningarna, men det var rikitigt skönt att köra lite maskinger men jag har en känsla av att det kommer kännas imorgon i en massa muskler som jag inte viste att jag hade. Vi har bokat tid nästa tisdag för att få en ordentlig genomgång av maskinerna och inställningarna. Efter åt har jag bokat tid för massage, har känt av ett par ömma ställen i ryggen som jag hoppas att de kan gör något åt.

Imorgon ska jag försöka få lite ording här hemma. Brita kommer hit å kommer sova en natt från sön till må. Men hon kommer på fredag för att samåka med oss till M.L som vi ska till under helgen för att spela en massa spel. Har saknat spelsällskap.. ja om man bortser från M... men det är roligast att spela vissa spel på 3-4 personer så det ska bli skoj.

Har även gjort upp med min kusin A-C om att jag ska åka till henne om ca två veckor och stanna ett par dagar. Saknar mina goa kusinbarn så det ska bli super kul, ska även upp i mitten på november då hennes man ska ut å åka och då kan jag förstå att det är skönt att få lite sällskap.

Då är det väl snart dax för sängen då så att man orkar upp i hyfsad tid imorgon.
Sov så gott.
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0