Vattengympa

Ja ikväll har jag varit på vattengympa som vanligt på måndagskvällar och det behövdes verkligen. Efter helgens skogspromenader och svampplockande.
Det är så skönt att komma ner i vattnet och göra alla rörelser. Idag var vi bara 5 med ledare mot 9 om alla är med, vilket är väldigt sällan. Så det fanns gott om plats att springa å göra alla sakare på. Idag hade jag dessutom kommit ihåg att äta ordentligt innan, då jag sist hade ätit lite för lite och sjönk lite för fort i blodsockret. Då var det skönt att M var hemma å dukade fram något att äta. Idag fick jag fixa det själv vilket inte var så svårt då jag inte låg för lågt i sockret.

Helgen i stugan började bra, M gjorde plankstek vilket är en favorit när han gör det. Det var skönt att bara vara vi två. Lördag fm tog vi det rätt så lugnt, jag hade ju en del att ta igen efter veckan som varit även om det mesta brukar kännas efter ett par dagar först. Vid lunch kom svärmor å svåger ut och vi var iväg på skördemarknad där vi inhandlade kålpudding och thekakor (åt kålpudding idag vilket var så god). Efteråt blev det en tur till skogen. Plockade 20 liter svamp, hittade ganska mycket svart trumpetsvamp vilket var det vi tittade mest efter. Vi hade bestämt oss för att inte plocka så mycket då vi tänkte gå på söndagen oxå så vi var nöjda när våra korgar var fulla. Rensade vanliga gula kantareller och taggsvamp och hade till middagen på kvällen. Vi firade svärmor oxå som fyllde på lördagen, även svågern fick sin pressent då han fyller om drygt en vecka.
På söndag fm åkte vi ut till skogen igen och fortsatte att plocka svamp. Det fanns trattkantareller över allt nästan, hittade vi några och böjde sig ner för att plocka så fick man se massa mer :) vi plockade sammanlagt dryga 80 liter. hade kunnat plocka dubbelt så mycket men det ska ju tas om hand om oxå. Vi har rensat mycket men det är fortfarande en hel del trattisar kvar så det är väl dax att jag sätter mig å rensar lite till :)
Svampskörd 26/9 2010

Saknar Joar ordentligt mycket, ja de andra flickorna oxå.. men Joar har från början en speciell plats i mitt hjärta..
joar 8 månader å har vattkopper

Nähä dax att sätta sig å rensa lite mer svamp. Har på ett programm på trean som handlar om unga tjejer som vill göra plastikoperation, och är med å ser på när andra gör det.. får se om de verkligen gör det..

ha en bra kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0