oj vilken härlig helg!

Ja så har vi varit på "Jul på Liseberg" å det var lika underbart som jag kom ihåg från senast jag var där.. dvs ibörjan av 2000-talet :)
Vi åkte buss ner vilket var helt ok om man bortser från att jag satt i ett säte som hela tiden åkte bakåt samt att damerna som satt bakom oss satt å klagade på det mesta i livet under hela resan. (Jag hade ju planerat att kunna sova större delen av resan.. sov iallafall en stund på vägen hem) När vi kom ner till Göteborg så var det bara ett par minusgrader men det kändes som -10 minst... men vi hade satt på oss en massa kläder så det gick bra tills på slutet då det kändes väl kallt men då var det typ 15 minuter tills vi skulle gå till bussen så det var helt ok.
Det blev en del spelande på olika hjul och några småvinster men även en Stjärnvinst lyckades vi få med oss hem, Skummtomtar.. 3,7kg så nu har vi det för denna julen..
Hittade även en del kul att handla, det blev några julgranskulor som var målade (har några som jag har köpt vid tidigare besök som jag gillar skarpt), några julklappar blev det oxå och lite mat. Vi drack även en så god varm choklad gjord av Valrhona choklad, å där med inte alls så söt som den vanliga chokladen jag oftast dricker.
Åker gärna dit igen, blev ju extra stämningsfullt när det var snö överallt. Var lagomt mycket folk när vi kom så att det var lätt att gå runt och titta och mot slutet var det massor av folk så det blev extra stäming av det (vad annars skulle man vänta sig när det var lördagskväll...) Alla ljus som finns där var så fina när mörkret lagt sig..
Bilderna är tagna med mobilen där av inte så hög kvalitet.
 
Söndagen började lugnt med att vi båda sov ut och tog det lugnt på fm för att sedan åka och leta lite julklappar till närmsta familjen samt storhandla mat.
Kommande helg ska svärmor å svåger komma hit på julmat så det ska jag fixa iordning under veckan, ja skinkan är ju redan klar sedan i fredags då min bror å hans fru var här. Det var en trevlig kväll men en hel del spelande samt pratande :)
Men jag ska göra köttbullar, troligen imorgon, av älgfärs samt något julgodis troligen tryffel å kanske kola men det har jag inte bestämt än samt några kakor har jag tänkt mig. Bröd bakar jag nog på lördag så att det är nybakat när det kommer.
 
Jag är istort sett färdigt med julkorten det ska bara till lite personlig text på en del av korten, spec till dem som jag mest skriver till på julkorten. Tycker det är så tråkigt att bara skicka iväg dem utan något mer än ett par namn . Deltog med ett kort i en tävlig denna veckan, det skulle finnas färgerna Svart och Vitt, band samt glitter. Var riktigt kul att göra något efter vad någon annan hade bestämt och jag blev riktigt nöjd.
 
 
 
Är även med i en tävlig nu ikväll på en sida på Fb, där var uppgiften att det skulle finnas tre olika blommor med på kortet/LO samt inte vara något med julen, så jag gjorde ett gattiskort till ett kusinbarn som ska skickas snart :) Då behöver jag inte tänka på att det ska göras senare vilket är skönt.
 
Nu ska jag strax försöka sova lite då jag ska upp om några få timmar (kl 7) för att åka till sjukhuset en sväng och få fotvård.. det ska bli skönt och välbehövligt.
Sovgott!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0