vinterlandskap

Ja nu har snön kommit :)
Igår när vi vaknade var det bara att ge sig ut å skotta, på vissa ställen var det ett par dm med snö, men det hade blåst en massa under natten så på ena sidan av huset var det inte mer än möjligen en cm :) Efter att vi skottat färdigt så åkte vi en tur tll stan för att växla in mynt för att ha något att handla för när vi åker till Liseberg på lördag. Sedan körde jag maken till jobbet då jag ville ha bilen till keramiken på kvällen. Men när jag väl kom hem hade det kommit ca en dm till så det var bara att fortsätta att skotta.. Natt till idag å nu på kvällen har det kommit lite till men nu kan det räck.. men så brukar det ju inte vara så det är väl bara att vänta på mera.
 
Ikväll har jag varit på JitKon och gjort julkort, gjorde inte något färdig dock då jag inte hade allt med mig som jag ville ha med jag har gjort grunderna till några som jag tänkt sätta mig med nu. Men det var kul att komma iväg å träffa lite mer folk å se vad de gjort för några julkort.
 
Imorgon ska vi griljera vår skinka (har köpt en färdigt kokt då jag inte hittade något annat när vi handlade) samt baka bröd för imorgon kväll kommer min bror å hans fru hit på skinksmörgås å så hoppas jag att det blir lite spelande oxå. Ska nog baka saffransmuffins oxå, vi köpte 10 paket förra helgen för 30 kr.. så jag tror att jag har ett tag :)
Hoppas oxå på att det ska bli fint väder så att man kan fota lite nu när det är så fint ute..
 
Nu ska jag sätta mig å göra klart korten jag börjat med tills maken kommer hel!
 
Kram på er där ute

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0