Besök i Magnoliaaffär å spelhelg mm

I helgen hav vi varit i Skövde på spelhelg vilket är så superkul att träffa alla vänner, spela en massa spel å lära sig något nytt spel. Denna gången var det dock en massa som hände här hemma under samma helg så jag hade inte samma sug att åka som jag brukar ha + att jag vet hur dålig jag blir efteråt så för att försöka hitta på lite mer å hinna med lite av varje så åkte vi på julmarknad på Ekenässlott på torsdag eftermiddag då maken tog några extra timmar ledigt. Blev lite ätbart inhandlat men det är mest atmosfären som är så härlig och sedan att få provsmaka allt är inte helt fel. Efteråt så åkte vi direkt till cafe Brodway och spelade några parti Scrabble å träffade folket där :)
Vi blev inte så sena för på fredagen hade vi som mål att komma iväg mellan 8-9 vilket vi lyckades med å åkte sedan raka vägen till Borås där jag ville till Magnolia affären.. å detta gick maken med på för att få mig mer lockad på att åka iväg på spelhelgen typ.. för han är inte intresserad av det. I juni när jag åkte iväg till en ny scrappaffär (för min del) så var han med å tröttnade efter typ 10 minuter och gick sedan ut å väntade men tittate då å då in för att se om jag var färdig vilket bara blev stressande, så denna gången fick han åka iväg och hitta på något annat.. fanns ju mer affärer att kolla i nära.. för det tog sin stund att gå runt å kolla å brstämma vad jag skulle köpa å vad jag verkligen behövde. Blev  några stämplar som var sänkt pris på samt lite julpapper.
Har några bilder tagna med mobilen där det syns lite hur mycket stämplar de har.. varje fack hade (oftast iallafall) två olika motiv och på det stora vinklade bordetvar det bara stora stämplar, ministämplarna hängde på ett ställ längre bort.
 
Efter detta åkte vi till Skövde, checkade in på vandrarhem då det är lättare för min del att veta att jag inte stör en massa andra när jag behöver gå på toa ibland x massa på natten + att det är skönt att sova i sängar. Så det är värt de extra kronorna det kostar. För oftast brukar vi sova på samma ställe alla som deltar på spelhelgen men just här har det blivit bäst att sova på vandrarhemet de senaste gångerna.
Sedan blev det massa spelande på fredagkväll, hela lördagen och halva söndagen. Hann även men den 5-kamps turnering där maken kom på tredje plats och jag på fjärde så det var jag klart nöjd med (det var åtta som var med). Sedan alla goa personer som man träffar på en sådan här helg uppväger hur jag mår under tiden och efteråt. Ibland önskar jag att jag hade ett brutet ben elller liknade dvs något som syns för jag visar inte hur jag mår om det inte är folk som känner mig väldigt väl och ser när jag mår dåligt.. utan jag har min mask och så kör jag på och tar det sedan efteråt eller så får maken lida när det går ut över honom.
Vi åkte hem rätt så tidigt igår (mot vad vi gjort tidigare) för att hinna gå på Ikea en sväng i Jönköping. Vi brukar nämligen hitta en del fynd där men denna gången blev det inte så mycket utan bara det blev bara några småsaker.
Idag har jag tagit det lugnt för att orka med kursen som jag har varit på ikväll, vi har altrat en påse på Jitkon. det var min första så det var kul.. är inte helt färdigt då det alltid tar sin tid när jag gör saker och jag hinner ändra mig massa gånger men det sista kan jag göra klart hemma nu när jag har sakerna till det. Innan han jag med en svänt på stan också för att kolla efter ett spel som vi spelade i helgen och flera ville ha.. hittade ett så jag ska kolla vidare imorgon om jag är såpass pigg att jag orkar åka annans får det bli på onsdag. Men det är inte så ofta jag är inne i city så jg brukar alltid hitta en eller ett par nya affärer å så gjorde jag även denna gången. Först en som inte har öppnat än, Jollas - en choklad affär som har en annan affär men inte så i city som denna blir och sedan TGR som hade så mycket olika saker.. hade dock lite för lite tid för att kolla runt så det får bli nästa gång.. lär väl bli något besök under julhandeln men under den lilla tiden jag hade han jag hitta ett par små julklappar iallafall :)
 
Ska sluta med ett kort som jag gjorde till en väldigt god vän som fyllde år i fredags. Nu ska jag sätta mig en stund och pyssla tills maken kommer hem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0