Födelsedag :)

 Ja så har man blivit ett år äldre :)
Inte för att jag märker någon större skillnad men nu är jag 35 år iallafall.. Har haft en riktig bra dag, först en lugn fm/dag här hemma med pyssel och färdigställande av ett nytt "Ljuskort" som jag ska ha med till en sjuksköterska på mottagningen imorgon. Sedan fick jag hem en massa utstansade motiv som jag sorterade in i pärmen och där med blev det att jag sorterade de jag hade samtidigt för att lättare kunna hitta när jag vill ha något.
Under kvällen har jag varit å lekt med leran, fick gjort riktigt mycket faktiskt. Ska bli kul nästa vecka då de ska beskickas å få lite mer form. Sedan är det alltid spännade att se hur de blir när de har bränts och glaserats. Blir de bra ska jag lägga ut några bilder på det jag gjort idag. 
När jag kom hem mötes jag av en härlig lukt.. grilldoft.. Min kära make grillade middagen, årets första grillning. Oj så gott det var. Lite presenter har jag fått, hade inte önskat mig så mycket i år så jag fick mer än vad jag hade väntat mig :)
Det bästa av allt var nästan rosorna som M hade köpt, nämligen 35 rosor. 
När jag fyllde 25 hade jag och M inte varit ihop så länge.. eller ja 4 månader typ och han kom med tåget från Stockholm,där han pluggade (jag bodde i Arvika då), och hade då med sig 25 röda underbara rosor. Fem år senare fick jag 30 rosor och nu alltså 35 rosor :) Kan ju bara nämna att jag har världens bästa man!! 
 
Igår var vi väg å letade efter vitsippor då jag inte minns en enda födelsedag utan vitsippor. Svärmor hade iofs kommit med en på söndagen som hon hittat på landet men jag ville ju gärna plocka några själv och vi hittade tillslut några knoppar som fick följa med hem :) Blåsippor har jag som blommar i rabaten.
Plockade även in lite snödroppar då det är fullt av dem i trädgården nu (detta var innan jag viste att jag skulle få en massa rosor). Den blå keramikvasen har jag gjort nu under vintern.
Det är otroligt vad fort det går ute i trädgården, tycker jag hittar något nytt som kommit upp å blommar. Hittade Iris idag som jar inte minns att vi planterat ens.. fast det kan ju vara M som sätt dem då det är på ett ställe vi utökat gräsmattan lite. Älskar verkligen den här tiden på året å då inte enbart för att jag fyller :)
 
Ljuskortet som jag gjorde till en av "mina" sköterskor:
Fick reda på att hon skulle sluta förra veckan. Har haft henne som sköterska på mottagningen i 8 år nu, nästan hela tiden jag har bott här så hon vet hur jag har velt ha det. Nu ska hon byta avdelning och det kommer en ny sköterska som säkert kommer bli toppen hon oxå. 
 
Nähä om man skulle försöka sova lite inatt iallfall. Har sovit dåligt den senaste tiden och imorgon ska jag till sjukhuset på morgonen .. kl 8.30 har jag tid bokad och innan dess tänkte jag hinna förbi mottagningen och lämna ett prov samt lämna kortet.
 
Natt på er // kram
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0