hej å hå va tiden går

Ja nu var det vist en månad sedan jag var inne här å skrev men tiden som rusar iväg nu på sommaren med allt annat.
Jag har varit en vecka i Koppom hos mamma å pappa (som fortfarande ligger på sjukhuset) och försökte hjälpa henne med en del. Hade med mig så att jag gjorde några kort till henne som hon skulle kunna använda vid tillfälle, lämnade även det kort jag gjort här hemma som hon hade beställt. Mycket av tiden där gick ju åt till att besöka pappa då det är 8 mil tor. Men jag hann även hälsa på lite vänner och fira en 11-åring.
Sedan har M haft semester (är inne på sin tredje å sista vecka) och då har vi hunnit med att träffa spelvänner uppe i Stockholm, sedan en dag i Sthlm city med besök på slottet och sedan grönan (som vi ännu engågn kom fram till att det inte är så mycket att ha inte när man jämnför med Liseberg). Sedan var vi hemma någon dag och hann bla med Rejmyre marknad och konsert i Sa Anna då vi var å hörde på Peter å Matilda - lika underbart som vanligt.
På fredagen åkte vi till Öland och till min kusin med familj och njöt ett par dagar hos dem på norra delen innan vi åkte till Färjestaden och skulle tälta ett par nätter för att åka rund på södra sidan å kolla. Å eftersom vi tältade så kom regnet... tror inte det har regnat många nätter/dagar denna sommaren men när vi tältade då gjorde det såklart :) Men det gick rätt bra iallfall och det enda som blev lidande var sömnen men vi var torra inne i tältet :) Sedan hem å tvätta en massa innan vi åkte iväg en tur till, denna gången till en familj som gillar att spela + att de fick en son för 8 veckor sedan så det var så kul att få träffa dem o mysa samt prova på flera nya spel! Enda naktdelen där var att de har katter och M tål inte dem så bra så han fick lida lite.
Nu har vi haft hit en grävfirma "Optimal", som har fixat ny vattenledning och nytt avlopp. De kom igår å nu är de i slutfasen, det har gått så smidigt och bra. De har skött allt och snyggt gör de det oxå! Så ska ni dränera, gräva eller liknade å bor i närheten så tycker jag att ni ska ringa dem!! Ikväll får vi fixa iordning rosrabatten och få ner vårt äppelträd igen. Ska bli så skönt när detta är färdigt och sedan är det bara att hoppas att det dröjer innan något med börjar krongla med det är väl förmycket att önska.. Rosrabatten ska vi dessutom ta upp ett par som inte överlevde vintern, får se vad det blir där istället. Ja några nya rosor ska det väl bli såsmåningom men vilket sort vet jag inte än.
Här kommer lite bilder från grävandet:
Här har de grävt upp allt från huset till gatan. Mycket jort å lera blev det.
Här ser man lite hur djupt de var tvugna att gräva, dryga två meter ner låg rören på.
Så här ser det ut nu :) Bara lite kvar att fixa förhand så som att ställa tillbaka äppelträdet och fixa rosorna.
 
Imorgon eller på torsdag åker vi nog till Värmland ett par dagar för att se hur det går med pappa. Denna gången följer M med. Hoppas på att pappa ska kunna orka med i permis och kommer hem en av dagarna, tror att det skulle vara behövligt för honom då han inte varit hemma sedan slutet av maj.
 
Så om jag skulle visa lite av korten jag gjort under sommaren. De jag gjorde när jag var hemma i värmland får nog komma nästa gång (tänkte inte att det skulle gå en månad tills nästa inlägg)
 
Det första kortet är till min brorsson som fyllde 1 år för dryga veckan sedan:
Hittade ingen bra stämpel men fastnade för denna bilden.
På insidan fick det bli en 3-D bild. Blev ett rätt så enkelt kort då jag inte hade ork, tid eller inspiration att komma på något roligare tyvärr.
 
Nästa kort blev till Victoria som fyllde 11 när jag var hemma i värmland senast
Detta kortet gjorde jag först till en utmaning i en fbgrupp där det skulle vara något 3-D motiv på.
Insidan, här testade jag ett par stämplar jag köpte när jag var där.
 
Det senaste kortet gjorde jag nu under semestern och då testade jag på en ny vikning: Magic card, tutorialen hittade jag här: http://stampartic.blogspot.se/2011/04/magic-card-tryllekort-tutorial.html
 
Det var riktigt kul att testa denna vikninge. Vännen som får detta kortet brukar jag försöka hitta på något nytt till varje gång och ifjol tog hon ju studenten och fyllde 18 så hon har fått några redan men det finns ju massa vikningar kvar att testa :)
 
Sådär nu är det dax för lite lunch, känns som regn å åska är på väg. Bara det inte är här för att stanna kan det ju få komma lite..
 
Kram på er
 
 

Kommentarer
Postat av: pixi

Så många fina kort du gör, det är så roligt att scrappa !!=)

Svar: Tack så mycket!!
Cecilia

2013-08-19 @ 09:23:03
URL: http://meandpixi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0