Äntligen helg igen

Halloj!
Nu är det äntligen helg igen.. inte för att det är så jätte stor skillnad för min del då jag är hemma under veckorna men gubben är hemma oxå å det händer lite mer här hemma. Denna veckan har han jobbat kväll och då är han ledig på fredagarna och å det ger en härlig lång helg. Idag har vi hunnit vara å handla det mesta inför helgen samt uträtta en del här hemma.
Imorgon ska vi ut å kolla efter några fönsterlampor till stora rummet, änsålänge hänger faktiskt adventstjärnorna uppe då de ger ett varmt sken och vi har nu insett att vi faktiskt vill ha lampor även här inne. Så vi hoppas på att kunna hitta det, ska även till en secondhand ffa för att kolla efter en bakkavel, tror att det heter kruskavel. Tänkte försöka baka lite hårt knäckebröd och då är det bra att ha en sådan.. men sedan vet man aldrig vad man hittar på secondhand.
 
Förra helgen hade min vän Alexander vernissage, han har en utställning med sina skulpturer i keramik. (Utställningen Saffran 5 pågår mellan den 12-27/1 på Gallerian Kronan här i Norrköping) Det var jätte kul att se allt som han gjort under åren, en hel del har jag ju sett under tillverkning då jag är hos honom och drejar å liknade en gång i veckan typ. Men det är sällan man ser det när det är helt färdigt vilket vi nu fick göra. Å det var så många som var så fina som jag hade kunna tänka mig att köpa... kanske skulle försöka skulptera lite mera..
Iställlet för blomma så gjorde jag ett kort till honom, blommor tänkte jag att han skulle få iallafall och kortet kan han om han vill spara.
 

Tänkte även delta med detta kortet i Pojjos tävling (www.pojjos.blogg.se ), la ju upp en bild om den i förra inlägget så nu är kortet gjort.
Efter vernissagen gick vi på bio och såg "Hobbit" vilken var jätte bra, samma härliga natur som "Sagan om ringen" och spänning. Helt klart värd att gå å kolla på och jag väntar på nästa del när nu den kommer. Vi var dessutom och såg den på eftermiddagen vilket gjorde att vi fortfarande hade kvällen kvar och vi gick förbi Texas Longhorn och åt där innan vi fortsatte vår prommenad hem.
 
Denna veckan har jag faktiskt fått gjort flera kort, vilket har varit toppen då det är en massa fyller år framöver samt att om två veckor så har vi spelhelg och tills dess hade jag tänkt att fixa några vinster och diplom till de som vinner våra turneringar.

Det ska bli riktigt kul att ha en spelhelg igen och som det verkar nu som kommer det bli god uppsluting, som det ser ut nu kommer vi vara 8 personner som sover här hos oss (inklusive oss) och sedan kommer det folk över dagen som bor här i närheten.
Men det är fortfarande en hel del planering kvar att göra och förberedning, mat ska bestämmas och inhandlas å sedan förberedas och turneringar ska planeras och förberedas.. sedan ska det ju fixas å donas här hemma så att alla får plats och att det är hyfsat städat.. men det är ju knappa två veckor kvar att fixa det på.
 
Var i väg å tränade Scrabble i torsdag å lyckades i ena matchen få ut en rull - dvs alla bokstäver i samma drag, dock fick min motståndare ut två och han lyckades vinna den matchen men jag fick en returmatch direkt och jag lyckades för första gången vinna vilket jag var så nöjd med. Det är riktigt kul att träffa dem på torsdagar å spela lite.
 
Nähä nu är det dax att sova
kram
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Fint kort! :)
Lycka till i tävlingen!

2013-01-19 @ 09:19:04
URL: http://ratemma.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna "pojjo"

SÅ roligt att du ville vara med och tävla hos mig :D Super fint kort :D

2013-01-19 @ 11:11:13
URL: http://pojjos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0