oj 2013 redan...

Hej å hå vad december gick fort.. vet inte helt var tiden försvann men nu är vi allafall inne i januari och det har snart gått en vecka redan.
Julen firade vi hemma hos mina föräldrar tillsammand med min äldsta bror och hans fru. Snön låg så fint och det blev en massa skön å lugn tid. Men även tid att tumgås med kära vänner. Passade på att lära ut ett nytt spel till någr vänner.. vi brukar ta med oss något som vi tycker passar dem å lära dem :) I mellandagarna träffade vi även min andra bror å hans fru samt deras 5 månaders son som jag inte har sett sedan i slutet av augusti när jag var hemma senast så han hade verkligen växt till sig. Snälla hade vi vist varit under året då det blev en del julklappar, fick bla några linjaler å en bok av man, av mina föräldrar fick vi ett rullrånsjärn så nu ska jag försöka göra rullrån, något min mormor alltid gjorde när hon levde. Har prövat en gång hittills och då blev det skålar till efterrätten till nyårsmiddagen men den var förtjock så jag ska testa någon mer.
Nyåret firade vi in med svärmor å svåger å det blev även en julklappsutdelning där så vi firade jul och nyår på samma dag :) Då fick jag bla en högtalare till mobilen.
Vi har köpt oss två nya spel som julklapp till oss ihop typ det ena ett vi spelat x flera men inte haft själva då man måste vara tre eller mer när man spelar det, nämligen Settlers. Sedan ett spel vi hittde som även min bror fick i julklapp, Livingstone, vi har inte testat det än men det hoppas jag att vi ska hinna under helgen om jag orkar så pass.
 
De sensate dagarna har jag i stort sett inte gjort något, mest mått illa å varit trött.. men det viste jag ju skulle göra då det varit massa hela december och då blir jag sämre så fort jag tar det lugnt.
Men det vänder väl snart hoppas jag...
 
Det är nämligen en hel del saker som ska göras framöver.. första helgen i februari sk vi ha spelhelg här i Norrköping, då kommer det en hel del som ska bo här och det ska fixas mat å liknade samt allt annat som måste fixas. Vi börjar dessutom med årsmöte på fredag kväll och iom att jag är sek så ska jag knåpa ihop en verksamhetsberättelse.. men det brukar inte vara så svårt. Men ffa ska det bli kul att träffa alla igen å spela en massa. Vi har inte setts sedan vi var i Skövde i nov så det är på tiden att det blir något.
Fösta helgen i mars ska vi fira maken som fyller på måndagen där efter, å det tänkte jag ha här hemma, blir en middag av något slag, har bjudit hit de närmaste så får vi se hur många vi blir. Dess utom ska man hitta på något kul till honom, har några funderingar men de kan jag ju inte skriva om här då jag vet att han läser vad jag skriver av å till :P
 
Nu kan jag dela med med mig av några av julens gjorda kort, hade tanken att göra samma modell till alla i år men insåg snart att det inte fanns så mycket plats att skriva något på det, som jag gärna vill göra till dem jag inte pratar med regelbundet, så det blev bara ett fåtal av denna varianten
Efter lite fundering så köpte jag punchen som Ica Maxi sålde och använde den på några.
 
Några fick en öppning på mitten med ett kalborrlås (stavning??) bakom stämpeln
 
Denna varianten hade jag både i stående och liggande (kolla mitt förra inlägg)
 
Så då önskar jag er alla ett rikigt gott 2013, må det bli lyckligt för oss alla!
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0