Så mycket bättre..

Så nu har jag snart varit hemma i en veckan, och det har gått så fort. Pappa är mycket bättre, vilket är så skönt. Vi åkte ju tillbaka till Karlstad på torsdagen och fick då reda på att de planerade att han skulle få åka till avdeling på eftermiddagen, men innan det var dax så fick vi kontraorder då det istället blev bestämt att han skulle få komma till IVA i Arvika istället. Så jag hade ju redan bestämt att jag skulle ta kvällståget tillbaka hem så jag blev kvar hos min faster tills det var dax att åka och mamma fick snällt åka tillbaka :) Men det var ju iofs skönt då det blev lite mer koll på honom där än på avdelningen. Sedan har det sakta men säkert gått framåt, han är nu av med de flesta slangar och har fått börja dricka. Problemet som har varit är att tarmarna inte har velta jobba så som de ska och det blir stilla stående men det har oxå blivit bättre. Så nu är det att bli starkare och mobilisera så att han kan få komma hem. Jag har lovat mamma att jag ska åka dit när han kommer hem och hjälpa till lite.
När jag kom hem så var huset fullt med spelglada vänner. Mycket speladen å glada stunder blev det. Vi hann även ner till city och gå på den internationelle matmarknaden och på loppis.
Imorgon ska vi åka till Trosa för där ska VM i Tantrix spelas under helgen och det ska vi vara med i :) Ja sista platserna är väl troligen våra men det ska bli kul att träffa en massa nytt folk. Vi åker upp en dag innan det drar igång och tar med cyklarna för att kunna utforska Trosa lite (samt att det blir så mycket enklare att ta sig mellan spellokalen och vandrarhemmet.
 
Så till lite kort.
Detta kortet gjorde jag till en utmaning på en av sidorna jag är med i på fb, hade redan när jag gjrde det en tanke att det skulle vara ett kort till ett av mina kusinbarn som fyller denna veckan så det skickades med posten idag så hoppas jag att det ska hinna fram innan fredag.
Jag använde mina nya färgpennor (derwent inktense) förförsta gången här, blev nöjd byxorna mindre nöjd med huden där jag inte har hittat fram till några bra pennor än. Men jag kan gissa att det tar sin tid innan man hittar fram till allt och jag har inte helt haft den tiden till att bara sitta å testa mig fram.
Ännu ett kort till en tävlig i en grupp på fb (gillar dessa då de ger mig inspiration till att skapa något). Här använde jag lite nya saker som jag köpte på Ljuva Änglar, som en än scrappbookingaffär i Karlstad som jag passade på att besöka ett par gånger när jag ändå var i Karlstad :) Köpte lite magnolia motivpapper, ministämplar från magnolia och även det runda pappret som jag har stämplat på.
Här är kortet jag fick i majmånads Postcrossing - Handmade Cards från Anna Berglund, vilken sommarkänsla!!
Själv skickade jag detta kortet till en i gruppen.
 
Så det var allt för ikväll, nu är det dax att packa inför helgens resa.. kan man hoppas på att det blir samma härliga väder som det har varit nu några veckor heller är det sommaren som har varit här redan?
 
Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0