Underbart väder!

Tänkte jag för ovanligthetens skull ska blogga på fm istället för vid midnatt..
Ja nu har det varit en tid med underbart väder och det händer så otroligt mycket i trädgården. I fredags såg man inget grön på biggaråträden men i måndags vad det så att man börjar se att det är nära blommning och tulpanerna dyker upp lite här å där och slår snart ut.
Vi fick gjort en hel del i helgen, rosorna klipptes, första omgången med maskrosupptagande är gjord eller ja flera för i måndags kom svärmor över och medan jag sådde å fixade i rabatterna så rensade hon grusgången från alla maskrosor (jag önskade mig det i födelsedagspresent att hon skulle komma hit å hjälpa till med rensandet då jag så lätt tröttnar men är hon här så kan jag ju inte sluta hur som helt :)). Så nu för en vecka ellerså så är det inga maskrosor i gruset.. i gräsmattan finns det massor kvar för när man trott att man tagit alla så kan man gå en stund senare å hitta massor mer.. men det blir iallafall mindre för varit gång vi rensar.
Igår klippte M gräset för första gången eller mycket av det han klippte bort var visna blommor. Igår var vi även iväg och gick i elljusbanan för första gången på många år, oftast går vi ju här i området eller liknade men jag ville ut i skogen så det fick bli en tur dit. M sa att spåret var 2,5 km och jag tyckte att det gick väldigtg lätt och fort att gå det så vi gick ett andra varv.. där mötte M en från jobbet som berättade att spåret endas var 1,25 så det var inte konstigt att det gick så fort att gå det. Men det var ett bra spå å det blir nog fler gånger och sedan ska vi ta spåret i Vrinnevi oxå någongång.

Igår fyllde min bror och hans fru så till dem gjorde jag ju ett kort förra veckan. De fick äran att få ett kort med ett nytt stämpelmortiv. Köpte stämpeln i en grupp på fb och när jag fick hem den så kom inspirationen till ett kort till dem. Eftersom de fyller samma dag så får de ett gemensamt kort, får ändra på det nästa år då han fyller jämt och året där på då hon fyller jämnt :)

Får bli en närbild på stämpeln oxå :) Gillade verkligen denna stämpeln och den var enkel att färglägga så att det blev bra,
 
Kortet de fick ifjol tror jag inte att jag har visat så jag lägger upp det oxå.Det var en period då jag var innei att använda 3-D bilder, vilket jag fortfarande gillar men just nu har jag en period då jag färglägger en massa och testar mig fram där och det är så kul Så då blir det av de motivena på kort.

Fick reda på att min beställnig på Derwent Inktense (72 ask) pennor var restnoterade till månadsskiftet maj/juni. Men det gör ju inte så mycket då vi nästa vecka åker till Pisa och ska vara där en vecka. Undrar om man kan hitta någon rolig stämpel eller liknade där nere... Något ska man väl kunna hitta hoppas jag på.. om inte annat får jag väl spara lite kvitton och liknade för att hitta på något med. Foton lär det ju bli en massa av.
 
Nu ska jag sätt mig å skap lite, inte lika fint väder idag så då passar det br med en stund där och ikväll ska jag dreja lite :)
 
Ha en bra dag!
 
 

 

Kommentarer
Postat av: Pastorsfrun

Du gör oerhört fina kort!!
Önskar dej en fin helg! Kram

Svar: Tack ska du ha!! Helgen har varit härligt tillsammans med ett gäng goda vänner och mycket sällskapsspel :) Nu är det dess utom bara ett par dagar kvar tills vi åker till Pisa, viket är spännande!
Såg ut som ni har haft en bra helg i Kisa oxå när jag läste din blogg.
Kramar
Cecilia

2013-05-08 @ 22:01:26
URL: http://Http://pastorsfrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0