Snart påsk..

Halloj..
Ja så har ännu en månad rusat iväg, det har inte varit helt prioriterat att sätta sig och blogga då jag oftast haft F i famnen på kvällen, vaken eller sovandes . Han gillar fortfarande inte helt att ligga i sin säng även om det går bättre å bättre och nu mera gör han ofta så att han sover ett par längre pass på kvällen/natten vilket är skönt.
De stunder jag har haft då han sovit i sin säng på kvällarna har jag passat på att sitta å göra lite kort istället för att skriva här. Men nu sover han i sin säng, tom somnade där då han vaknade när jag la ner honom. Och då det är ett programm jag kollar på tv så passar jag på att skriva lite och visa några av korten jag gjort.
Jag håller på med en beställning så de korten tänker jag inte visa förrän typ i höst om det är någon av dem som ska få kort som är inne här å läser... man vet ju aldrig :)
Men jag har varit med i en påskutmaning på scrapbutiken har haft,scrapbutikens-blogg.blogspot.se, deltävling tre pågår just nu tom söndag midnatt.
Tänkte visa de två första korten
Det första skulle innehålla något gult,ett eller flera påskägg av något slag, två dies och texten Glad Påsk
Glad påsk texten samt tulpanen är dies
 
Andra skulle innehålla Påskliljor och glitter
 
Detta kortet gjorde jag till en på FB som fyllde 40 år. Stämpeln hade jag dessutom köpt av henne så det var lite extra roligt.
 
Jag är med i en grupp som skickar RAK (Random Act of Kindness) till varandra och en av de jag skickade till var nybörjare med att göra kort och ville ha lite inspiration så då skickade jag bland annat detta kortet
 
Min svägerskas mormor gick bort nyligen så då gjorde jag ett kondolianskort till hennes föräldrar från oss och mina föräldrar
 
En närblid på rosen, denna stämpel har min svärmor gjort motivet till. Vi hade det på vårt bröllop och sedna har jag gjort en stämpel av den bilden. 
 

Nu ska jag passa på att sätta mig med de korten jag har kvar att göra som ska vara klart tills torsdag då jag ska lämna dem.
 
kram på er

Kommentarer
Postat av: Lisa-olsi

Kul att titta in i din blogg :)
Många fina alster, jag gillar ditt
söta påskkort och kul med "bröllopsrosen".
Läser i din presentation att du har samma
skrutt sjukdom som vår äldsta dotter :(
Fasligt söt son du har :)
Ha det gott.
Kram Lisa

Svar: Så kul att du tittade in och dessutom lämnade en kommentar :) ja vist är det en skrutt sjukdom, inget man önskar någon annan (förutom vissa läkare som skulle kunna få känna på hur det att ha den) Hoppas att din tös inte har för jobbigt med den å slipper få skov så ofta.
Mmm min son är nog den goaste i hela världen.. men jag är ju rätt så partisk i den frågan ;)
Kram Cecilia
Cecilia

2014-04-11 @ 23:26:25
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0