mycket nu

Jaha så har tiden rusat iväg igen men vi har hunnit med en hel del under veckorna som gått.
Först var vi ju i Tidaholm och en go vän under trettonhelgen och spelade en hel del spel. Jag mådde ju inte så bra så jag var inte med hela tiden utan intog soffan rätt som det var men då var de ju minst tre andra som kunde spela och bla testa å lära sig nya spel. Sådant som jag inte helt orkar med, jag vill gärna att någon kan spelet först så att det inte ska sittas å läsa massa regler under tiden vi spelar utan att man har det mesta klart för sig när man börjar spela. Natt till lördag var dock ingen höjdare då jag inte alls sov pga tandvärk så på morgonen var det bara att leta upp numret till jourtandläkaren och få en akuttid där. Visade sig att det var en tand som behövdes rotfyllas så det påbörjades. Sedan har jag varit hos min tandläkare ett par gånger med den tanden, var inte helt enkelt att rotfylla den fast det bara är en kanal.. får se om vi hinner allt hon vill innan Pyret kommer..
När vi kom hem så jobbade M ett par dagar å sedan satte han igång med att börja renovera/göra om badrummet nere i källaren, nu har vi fått in ett badkar, ett ny bänk med tvättho och tvättmaskinen är flyttad. Det finns fortfarande lite kvar att göra så som att sätta fast bänken och det ska fixas avloppet till tvätthon och lite el men sedan är det bara småsaker som ska till innan jag är helnöjd med badrummet, men det är ju saker som kan ta sin tid, huvudsaken är att vi har ett badrum som funkar och ett ställe att ha skötbordet (som ska inhandlas..) innan Pyret kommer, Sedan ska vi kasta ut badkaret här uppe och även här ska det in ett skötbord och någon typ av förvaring är det tänkt.
Eftersom jag inte orkar så mycket kom svärmor och hjälpte till förra veckan med att få lite bättre ordnign nere i källan innan massa spelsugna personer kom hit till spelhelgen och det visade sig vara tur för jag var på sjukhuset större delen av dagen. Först var det äntligen vattengympa och sedan träffade jag en barnmorska och hon hade problem med att mäta mitt blodtryck och puls så jag fick åka hem ett par timmar för att sedan åka till förlossningen för att kolla blodtrycket lite bättre. Något jag trodde bara skulle ta en timme eller så men jag var kvar till sena kvällen. Blodtrycket var helt ok och pyret mådde bra men min puls var av å till väl hög och med extra slag å detta var de lite fundersamma på och pratade med medicinjouren som ville ha ekg å vissa prover. När en dryg timme hade gått kom de in å behövde ta om det viktigaste provet som de tydligen misslyckas med så det var bara att vänta en dryg timme till. Tillslut visade det sig att proverna var bra och Ekget såg lika ut som det gjort under flera år... min snabba puls är inget de kan behandla nu så länge pyret inte har kommit ut utan något vi får kolla upp efteråt om det skulle fortsätta på samma sätt. Men jag fick iallafall utskrivet tabletter mot illamåendet som jag har fortsatt att ha tyvärr. De hjälper väl inte fullt ut direkt men något bättre blir det kanske..
Spelhelgen började med årsmöte för BaraSpel och sedan hade vi köpt en tårta får Diversis  med Carcassonne brickor på, alla blev överraskade och den smakade jättebra :)
Alla brickorna är handmålade... så vill man slå på lite extra så ska man helt klart vända sig till Anki på Diversis och beställa, hon fixar det mesta (vet inte att hon har sagt nej till en utmaning hittills)
 
 
Lördagen blev det massa spelade och lite folk som kom utifrån. Jag var inte med så mycket som jag brukar vara tack vare illamående och trötthet. När jag sitter å spelar så lutar jag mig ju över bordet vilket tyvärr gör att jag mår illa fortare så det blev bara några få spel spelade för min del under helgen. Söndagen körde vi en lite turnering innan några skulle med tågen hem.
 
Början av den här veckan gick rätt så trögt iofs är det ju alltid så efter jag gjort något men nu har det känns väl mycket.. Skyller på Pyret ...
 
Jag är så pysselsugen men igår när jag skulle sätta mig å göra några kort, bla till min bror som fyller på måndag så var det bara att inse att det inte heller funkar, kunde inte sitta vid skrivbordet och måla å sådan som jag längtade efter utan att efter ett par minuter må illa :( men jag kom på att om jag tar med mig lite av sakerna ut till fottöljen så kan jag faktiskt sitta i den å måla å så :) så det gjorde jag på kvällen, idag ska jag klippa ut de motiv jag gjorde klart igår kväll å se om jag kan få till något.
Så där av har jag inte så mycket att visa men jag kom på att jag inte har visat "after eight automaterna" och chokladkorten jag gjorde i julklapp och sedan ett kort till min kusins son som fyllde år förra veckan.
 
Först ett chokladkort, skulle ge bort pressentkort å det är ju så trist att gebort det i ett trist kuvert så det fick bli denna formen i år.
 
Båda systrana är lika svåra att handla till så de fick liknade, bara olika affärer.
 
 
Automaterna gjorde jag 5 lika av, M fick den första jag gjorde på julafton även svärmor och svågern fick varsin Denna hade jag med mig till värmland när vi åkte dit samt en som såg ungefär lika ut. Hade tänkt göra en till som pappa skulle fått men där tog min energi slut så han fick vara utan..
 
Detta kortet var jag även med i en utmaning på fb där de skulle gå i djurtema.
Beskrivningen till automaten hittade jag här http://scraphorse.blogg.se/2011/november/after-eight-automat-beskrivning.html  
 
Nu är det bara veckor kvar tills Pyret ska komma och jag väntar så.. BF är den 19/2 och för min del gör det inget att det blir tidigare för jag är rätt trött på att inte orka något, må illa och halsbränna och för att inte tala på alla blodsockermätningar jag gör varje dag å rätt som det är så ligger jag förlågt och mår illa pga det...
Sedan ska det bli spännande att bli tre i familjen och se hur det blir, det är säkert inte enkelt och kommer vara jobbigt rätt som det är men vilken gåva det ska bli. Vissa verkar mer stressade över det än vad vi är och ibland funderar vi på vad det är vi missat att göra men vi tror ändå att tar vi det lugnt så kommer allt ordna sig å är inte allt perfekt när Pyret kommer så är det inte det.. det är ju inte så mycket annat som är det i vårat liv så vi tar dagen som den kommer.
 
Önskar er alla en trevlig helg!
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0