Jag kom ihåg :)

Ja nu slog det mig att jag skulle ju försöka uppdatera min blogg med lite mer än bara gårdagens tävlingskort :)
Just nu sitter jag å lyssnar på Fs tremänning/syssling Rasmus som är med i radion :) kul!!
Annars har helgen gått så fort eller ja hela veckan har gått i ett känns det som.
Förra helgen var min kusin här med sina fyra barn, ja det äldsta åkte till sin mormor på lördagen så då var det bara tre barn men huset blev verkligen fullt i liv och det var inte lungt förrän de somnade typ och då satt vi vuxna uppe i ett antal timmar för att spela massa spel :) Det var så kul att ha dem här men samtidigt rätt skönt när vi bara blev tre igen och lite tystare i huvudet, spec som vi åkte ut till skogen och plockade en massa svamp och bara gick där. F hade inte sovit så bra under helgen då han inte helt kom till ro... han vill ju vara med då det händer saker... somnade gott i bärselen och av den friska luften så vi kunde bara gå där i lugn å ro. Hade kunnat plocka så mycket mer men det skulle ju tas han som när man kom hem oxå och där vet vi att tiden har en förmåga att försvinna. Det blev jag som grovrenade det mesta för att sdan ligga på första tork under natten. Sedan skötte M när det skulle in i svamptorken och allt som skulle fixa med det.
Vanliga gula blev det lagom till ett par varma mackor som förgylde vår kväll :)
 
Måndagen var det som vanligt babysim där F trivs så bra och nu dyker mellan oss, imorgon ska han dyka från matta ("plattform") i vattnet å ner på något sätt. Dessutom ska farmor bli med då M jobbar heldag.
Tisdagen låg jag nästan däckad av förkylning, får alltid en liten sväng av et när jag träffar kusinbarnen då de har en massa virus som jag inte är van med. Men det vände redan på kvällen och onsdagen var jag hyfsat pigg och var iväg på keramiken och fick ihop vad jag hoppas ska bli ett par muggar men fick även med mig mina ytterkrukor och ett fat på fot hem som var färdiga. Blev faktiskt så nöjd med dem!!

 
På torsdagen var jag å F på öppna förskolan och lekte en massa, han har börjat åla sig fram en massa och börjar få upp baken och försöka krypa men har inte kommit på hur man ska göra än.. vem vet det kanske kommer när vi är iväg till Koppom i veckan. Sedan var vi å hämtade mina nya glasögon (råkade tappa mina i golvet när jag hade varit å tränade och de landade ju med glaset först så klart och sprack..) Så nu ska jag vänja mig med nya bågar å även starkare glas..
 
Igår hade jag några timmar hemma själv då jag kunde pyssla och fick gjort lite, bla fotade de kort jag gjort till två beställningar som jag ska lämna imorgon så nu har jag bara en kvar att fixa korten till om det inte kommer in någon mer :) Sedan mina egna julkort som ska göras oxå.
Men vi fick även se att F har lärt sig att resa på sig i sängen och är så lycklig över att kunna stå upp i sängen :)
 
På kvällen var vi och tände ett ljus i minneslunden vid krematoriet, och mindes de som lämnat oss och är saknade. Det var så mycket folk där å så fint och stämningsfullt med alla ljus.. går ju inte att fånga helt på bild men ett försök blev det iallafall
 
Så om jag skulle visa lite av det som blivit gjort i pysselväg då...
först ett par kort som mina kusinbarn gjorde när de var här med lite handledning och hjälp av mig:
Fört Ellas kort somär den äldsta av de två, 10 år
Sedan nästa gjorde Bea som är 8 år :)
 
Nästa kort är till min morbror som fyllde 60 år nu i helgen, gjorde ett staflikort med öppningsbara flikar på första sidan för att få plats med lite kort
En bild på framsidan
 
I helgen var det en utmaning med en skiss till tags, något jag väldigt sällan gör och dessutom skulle man göra två olika tags av samma skiss, så här blev mina två tags, den ena ska jag ha med till pappa tänkte jag nu när jag åker hem åt då han fyllde i fredags och sedna är det ju farsdag på söndag.
 
Så mitt andra kort till tävlingen hos Moa pyssel och detta är då på hennes fb sida och skulle vara ett kort utan de traditionella färgerna. Använde samma motiv som det kortet jag är med i den andra tävligen på deras blogg men kortet går i andra färger.
Närbild på motivet 
 
Så nu sak jag packa hop lite pysselsaker som ska med hem till värmland och se om jag kan få med rätt saker inför nästa helgs utmaning i julkort.. måste ju chansa och få med lite, kan ju pricka rätt så jag kan delta :) Snart är det min tur att håll i en deltävling oxå... Vet nog vilket team jag har tänkt om ingen annan hinner använda det så :)
Önskar er alla en underbar vecka! Själv åker jag till Värmland imorgon och till helgen till Skövde och spelar massa spel.
Kramar
 

Kommentarer
Postat av: stephi

vilka söta kort men fina stämplar.
Det var inte dåligt med så mycket svamp. Då kan du mumsa gott i vinter:-)

2014-11-03 @ 04:34:49
URL: http://stephis-kort.blogspot.se
Postat av: stephi

vilka söta kort men fina stämplar.
Det var inte dåligt med så mycket svamp. Då kan du mumsa gott i vinter:-)

Svar: Tack! Ja vist kan vi det :) så gott att ha i grytor och liknade
Cecilia

2014-11-03 @ 04:34:54
URL: http://stephis-kort.blogspot.se
Postat av: K8

Wow, vad svamp!! Vi kan ju byta mot jul bakgrunder.. :-) Jätte fina kort du har gjort till Moas!! Kramiz Kate

Svar: Tack :) vist kan vi byta om du vill!! Kramar
Cecilia

2014-11-03 @ 07:11:56
URL: http://k8sscrapcorner.blogspot.se/
Postat av: Titti

Vilken fart det var på dig och jisses vad svampar ni fann och så snyggt med de som du gjort på keramiken. Korten du gjort är jättefina allihopa. Fint kort vid krematoriet så vackert med alla ljusen.
Kram från Titti

Postat av: Titti

Vilken fart det var på dig och jisses vad svampar ni fann och så snyggt med de som du gjort på keramiken. Korten du gjort är jättefina allihopa. Fint kort vid krematoriet så vackert med alla ljusen.
Kram från Titti

Postat av: Onkis

Va roligt att du var med på våran tags utmaning med dina fina tags.
Vilken söt kille du har, och babysim är ju så mysigt :)
Kram & ha en trevlig helg!

2014-11-07 @ 10:55:06
URL: http://www.onkis.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0