ops.. längesedan

ojsan vad tiden har gått sedan jag har varit här...
M började sin semester senast och den gick fort.. eller ja det var något inplanerat större delen av tiden. Först var vi hemma i värmland och sedan kom ett par vänner hit och spelade en massa spel, ja vi hann med några utflykter oxå... det blev väl varmt att sitta hemma hela tiden :) Bla åkte vi till Söderköping och smultronställe. Veckan där efter kom det värmlandsgäster och även då blev det besök på smultronstället.. de var här för 8 år sedan så lilltösen hade inte så mycket minne av det :)
 
Men det var lite väl varmt när de var här, vi var bla på Rejmyre marknad och det var riktigt jobbigt att gå där och familjen som kom hade från början tänkt åka till kolmården men kom på att det blir för varmt att gå där när det är runt 35 grader varmt + att djuren inte gör så mycket extra då direkt.
Vi var på vår årliga konsert den veckan i Sa Anna och lyssnade på Peter och Matilda, lika underbart som vanilg och f första konsert, vi hade med svärmor i år oxå. m fick gå ut med F ett par gånger när han blev lite väl högljud men annars gick det bra.
Veckan därpå åkte vi till Öland, tredje året vi åkte dit nu.. lika härligt som vanligt och där fick vi äntligen lite blandat väder.
Påvägen hem började jag känna av halsen men hade inte helt tid att känna efter för nästa dag kom det nya vänner på besök som skulle till Kolmården och då passade det ju bra att övernatta hos oss så vi hann träffas lite.
Vi hann även med ett besök på Skänninge marknad innan jag blev ordentligt dålig och på fredan träffade jag läkaren och hade både halsfluss och öroninfl.. och efter helgen så hade M oxå halsfluss och jag ögoninfl... så istället för att M skulle börja jobba så var vi hemma en vecka till och låg större delen av tiden typ.. förutom att vi hade en liten pigg kille som bara fick feber ett par dagar :) jag har fortfarande ont i halsen men nu äntligen börjar det minska (hade planerat att ringa vc denna veckan å höra om det men har som inte haft tid... å det var väl lika bra)
Jag har även hunnit med en tur hem till värmland till, med F då M hade beredskap och jobbade dryga 100%. Så vi passade på att ta bilen upp och umgås med mor å far samt vänner där. Sedan kom M med tåget när han var ledig igen. Resan slutade dock med en förkyld F som nu börjar bli pigg igen :)
Idag har vi varit och sett Harry Potter utställningen som har varit här i stan hela sommaren men vi har inte kommit iväg förrän nu då jag inte velt lämna bort F innan och det inte kändes som det var något att ta med honom på. Men idag fick svärmor passa honom några timmar och det gick hur bra som helst :)

Ja där var en snabb sammanfattning av vad som hänt sedan senast :)

Nu tar vi lite kort jag gjort sedan senast eller som jag nu kan visa :)
Här är ett av korten jag gjorde i våras i en beställning,
Bildmålarns stämpelmotiv
 
Närbild på stämpeln och texten som jag haft glossy på.
 
Sedan gjorde jag ett beställningskort i sommar åt pappa å hans syskon då de firade hans bror som blev 60 år.
Det blev ett bokkort
Även här är det bildmålarns stämpel motiv
Eftersom det inte skulle skickas så försökte jag ha lite mer blommor på än vad jag brukar vilket inte alls var lätt, är så snyggt när andra gör det men när jag försöker så tycker jag inte alls att det blir bra..
Här ser man hela utsidan av boken
 
Insidan försökte jag fylla med saker jag vet att han gillar :)
 
På en sida på FB var deten utmaning som skulle vara färgglatt så jag passade på att göra ett kort till en väns dotter som vi firade när vi var hemma i värmland :)
Ja även här bildmålarens stämpel :)
 
Det sista jag tänker visa inatt är ett kort jag gjorde till min faster som jag stannade hos på vägen till mina föräldrar
 
Hann även göra några kort till mamma som hon kan använda men de får jag visa nästa gång :)
På lördag ska jag en sväng på en scrapträff, ska bara dit å shoppa då vi ska vidare till Borensberg å gå på marknad som vanligt första helgen i Sept. Men både Moas pyssel https://moapyssel.se/sv/ och K-designs http://www.kdesigns.se/ kommer vara där å det vill jag ju inte missa samt chansen att träffa en hel hög med vänner som jag mest pratat med på fb, även om det bara blir en kort sväng.
Men nu ska jag ta å sova lite hade jag tänkt :)


Kramar

Kommentarer
Postat av: Madelaine Bjärsborn Kinde

Flera fina kort, jag tyckte bäst om de till Elma och Emma och det till din faster. Ofta är det enkla det bästa.

Svar: Tack så mycket :) Så kul att du gillade dem! Jag gillar att göra enkla kort, min stil troligen :)
Cecilia

2014-09-05 @ 07:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0