Nya stämplar

Hej å hå vad bloggen har legan nere ett bra tag nu.. jag har inte haft ork att skriva och knappt att göra kort eller tyvärr. Magen är inte min vän och tar den mesta av min enegi och då har inte ens skapandet gett mig så mycket som den brukar göra men att sitta om färglägga har fått mig att koppla av lite.
Jag har under våren testat på en ny behandling mot smärtan, ett dropp med ett narkosmedel som jag får var tredje vecka ungefär och ska sänka min smärtreceptorer på något sätt.. det funkar hyfsat iallafall i två veckor och sedan är det ont tredje veckan. Detta påbörjades då läkarna i Linköping vill att jag ska vara opiatfri innan operation vilket de nu tack å lov har backat på.. vi har tagit oss ner 6 mikrogram men det går en hel del extra morfintabletter när ketanestet har slutet verka efter 1-2 veckor. När operationen blir av vet jag fortfarande inte.. någon gång i höst hoppas jag på men jag har inte pratat med någon kirurg sedan november... Denna veckan har varit så jobbig så just nu skulle jag vilja ha operationen gjord..
 
Helgen som gick var jag i Stockholm på Stockholm hobby and craft 2017, jag och Elin var där för tredje året ihop. Vi var där fre-lör iår och sov på hotell vid Bromma flygplats vilket var helt ok och de hade go frukost :)
Jag gick på tre kurser under helgen, en i scenescape som scrappweb.se hade, så kul och det belv köpt en hel del av stämplar för att jobba vidare med det hemma :)
Sedan gick jag på två kurser som Gredelin hade och det var Jacqueline som höll i båda, först var det textning och det är aldrig fel att få lite mer kunskap i och sedan färgläggning och lagom till denna helgen så släppte Jacqueline sin nya digitala stämplar. Jag har haft fördelen och fått vara med under våren och sett när hon tagit fram dem och fått dem i förväg så jag har hunnit gjort några kort med dem och älskar att färglägga dem
här kommer adressen till hennes websida http://thewebshop.jacquelineholmgren.com/  
Så in å kolla och där finns även en film när hon färglägger en av sina stämplar.
 
Här kommer några av de jag har färglagt och använt till kort redan :)
Det första gjorde jag till maken födelsedag iom att jag inte mått bra så blev det ett enkelt kort till honom
 
Dessa två motiv använde jag till ett kort till en vän som liksom jag älskar Jacqulines tidigare stämplar som hon gjorde för pysselpassion, piraten vet jag att Kristin har önskat sedan tidigare så det hade vi pratat på att vore kul om det kom :) så då var det ju extra kul att få skicka den till henne.
 Detta kortet gjorde jag och skickade till Usa
 
Sedan är det två kort jag gjort som jag inte kan visa hela än men motiven tänkte jag visa :)
En söt liten katt.
Det är kul för Jacquline har gjort både hund och katter samt flera olika fåglar som ska bli så kul att testa att få till
 
 Så det var allt för ikväll. Jag hoppas att orken ska finnas och jag ska orka uppdatera här lite oftare.. Men gå som sagt gärna in på jacqulines hemsida och se hennes nya digitala stämplar och hennes video där hon färglägger med Faber Castell Polychromos, den är så givande att se.
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0