ops redan April

Hej å hå vad tiden har gått fort.
Mars har varit full med saker både posetiva och negativa. De senaste veckorna har vi fått nyheter som vi inte helt har velat haft och tagit beslut som vi inte hade tänkt men sådant är livet och det är inte så mycket att göra åt dem utan man får ta varje dag som den kommer och försöka göra det bästa av den.
 
Huvudvärken om jag skrev om i förra inlägget berode på spinalbedövingen jag fått på operation, och jag träffade både kirurgläkare och narkosläkaren på måndagen. Vi kom dock fram till att den behandligen som finns kändes väl riskabel och att vi skulle avvakta en dag till för att se om det lättade vilket det faktiskt gjorde vilket var så skönt!!
 
Jag har äntligen börjat att trappa ner mina smärtstillande plåster. Har haft fentanylplåster (morfin) i många år nu och nu har vi beslutat att se om det går att trappa ut dem och se om jag klarar mig utan.. Ett steg har jag tagit och det har gått hyfsat bra. Känner av magen mer men inte så att jag inte står ut med det. Tror att jag har ätit någon form av morfin sedan typ -04 (-05) och jag har svårt att tro att jag ska klarar mig utan men jag hoppas. Vore bra om jag klarade mig med bara värktabletter men detta får tiden utvisa och det får ta sin tid. Har försökt trappa ut förr och det slutade med katastrof och återinsättande, dock inte lika högt som tidigare. Nu när jag började trappa ner hade jag 37 mikrogram/timme och när jag hade som mest hade jag 75 mikrogram/timme, men sedan dess har jag ju gjort ett par stora operationer. Så nu hoppas jag att det håller sig lugnt och att jag klarar att trappa ner det så långt det bara går.
 
Tänkte göra lite reklam för en blogcandy som jag hoppas på att vinna :) Det är Pernilla som har en nu och här är adressen om ni vill gå in och läsa hennes blogg och titta på allt fint hon har gjort:
http://pillanskrypin.blogspot.se/2013/04/att-fira-och-att-vilja-dela-med-sig.html
 
Sedan tänkte jag visa korten jag gjorde till påsk. Vi åkte hem till mina föräldrar och njöt av mammas goda mat och lugn och ro där.. samt att vi träffade massa goa vänner.
Hittade ett ark från PION design - Sagan om Våren, som hade massa härliga påskmotiv som jag använde till korten. Har en hel del vårmotiv kvar på arket som troligen kommer användas till kort framöver :) Inte så ofta jag använder bilder på detta sättet men det var ett enkelt sätt att göra kort på när tiden var knapp.
Blev även en liten tag.
Till mamma och pappa gjorde jag ett ljuskort. Framsidan
Baksidan
Öppet kort, detta var en ny vikning för mig. Har sett det på massa sidor och folk som har gjort liknade men aldrig provat på själv men tyckte det var dax nu då jag även hade köpt servetter till dem. Beskrivningen till kortet hittade jag här:
En sidan med många bra beskrivningar :)
På bokrean köpte jag "Fint av filt" av Ellen Kharade och där i hittade jag "påskägg" som jag kände för att testa så vi var iväg och köpte nålfiltar då jag hade styrolitägg hemma sedan M födelsedag (då jag pysslade med kusinbarnen) och färgad ull sedan tidigare (bla gjorde jag pynt till påskriset ifjol av sådant). Det var inte alls så svårt när man väl kom igång utan riktigt kul. Så kvällarna innan vi åkte till värmland gjorde jag 4 ägg, två till mamma å två till en vän som fyllde år på skärtorsdagen.
 
Så ska försöka uppdatera lite oftare bara det lugnar ner sig här hemma igen.
Nästa inlägg tänkte jag visa kortet jag skickat till Philipinerna i Postcrossing - Handmade cards gruppen på fb. Själv fick jag ett krot från en idag i den gruppen, man skickar till varandra enligt en lista. Kul att få kort från någon man inte känner och se vad den har gjort och få ny inspiration därav. 
 
Sov så gott
kram
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla Skarfält

Tänker på dig/er!
Det är så fruktansvärt och tråkigt... <3
Kramar i massor! <3

2013-04-04 @ 08:41:33
URL: http://vnskoltidning.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0