Orolig

Ja nu sitter jag i Karlstad på patienthotellet då pappa har blivit dålig.
Det började i fredags då han åkte in akut till sjukhuset i Arvika med hjärtflimmer och hamnade på IVA (intensivvårdsavdelningen) med mådde ganska bra om man bortsåg från den snabba pulsen. På lördagen fick han därför komma till en medicinavdelning för fortsatt vård då pulsen forfarande var snabb och oregelbunden. han trodde då att han snart skulle vara hemma igen och tyckte att det var rätt bra ändå. Lika så på söndag fm då jag skickade sms med honom. Men sedan fick han akut ont i buken och fick åka tillbaka till IVA där de gjorde olika undersökningar och hittade tillslut att han hade fått en propp i blodkärlet som försörjer tarmarna med blod. Då han fått så mycket smärtstillande hande han svårt att klara av att syresätta sig och därav intuberades han och fick hjälp med det. Det blev där efter en färd med ambulans och vad jag gissar blåljus till karlstad då de i Arvika inte har något operationsteam under helgen. Mamma och en av mina bröder åkte efter.
När han kom till Karlstad blev det direkt till operationen där de sotade blodkärlet och fick bort proppen men var tvugna att operara bort en blt av både tunn- och tjocktarmen. Sedan kom han tillbaka till IVA och fortsatte vara sövd under natten för att göra en ny operation idag. Detta gjorde att jag satte mig på tåget idag på fm och åkte hit för att vara med mamma samt vara nära pappa om det skulle tillstöta något.
Idag har han blivit opererad en andra gång, vi har dock inte fått någon info om vad de har gjort då läkarna har haft fullt upp hela kvällen med nya patienter som kommit in på akuten. Så det är inte så mycket annat att göra än att vänta och vänta och hoppas på det bästa. att han klarar sig igenom allt detta även om det är tufft. Han är fortfarande sövd och pulsen är fortfarande snabb och oregelbunden :(
Nu sover (förhoppningsvis) mamma, vi har ett rum på patienthotellet med en säng som vi får turas om att sova i. jag har hittat ett litet rum med en soffa i samt tv och en dator där jag tänkte tillbringa en del av tiden allafall och sedan får vi se om jag går ner till pappa en sväng under natten för att se hur han har det.
Stannar väl här ett par dagar iallafall, allt beroende på hur det utveckalr sig här. 
Vi skulle/ska ha spelträff hemma hos oss denna helgen och där har jag lämnat över allt ansvar till M som får fixa och dona hemma och sedan hoppas jag på att hinna vara med något iallafall.
 
Ja det blir inga bilder denna gången då jag inte siter vid min dator och blogga från mobilen får jag inte att funka tyvärr så det får bli ett med bara text.
 
Tack för alla som har oss i tankar och böner, det hjälper och det är skönt att veta att ni finns där ute.
kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0