ännu en helg har gått

Ja så var det slut på denna helgen. Kom aldrig iväg på fyrverkeriet på torsdag, regntunga moln å åska i luften gjorde att jag inte alls var sugen på att åka ner på stan. Däremot på fredagen var jag och M nere först på marknaden som inte alls var något att ha, mest kläder, väskor och plånböcker. Iofs handlade M både strumpor och en plånbok medans jag bara köpte lite risbräck. Vi åt lunch på en fiskrestaurang som vi har pratat på att testa ett tag. Åt en god fisksoppa  :)
På kvällen kom min bror och hans fru. Var på Pappa Grappa med dem, vilket är en underbar restaurang men mycket pasta, åt vinkokta musslor till förrätt (längtar redan till nästa gång jag får äta dem) och sedan pasta med Karl Johan och oxfile till huvudrätt, någon efterrätt fanns det inte plats för. Sedan var vi å kollade på fyrverkeriet vilket var helt ok. Fick höra idag att det var samma vinnare som det varit 9 år i rad nu.. Göteborgs fyrverkeriFabrik.. så lite synd var det ju att jag inte orkade ner på torsdagen för att se det... men men ..

På lördagen var vi nere en sväng på ett par loppisar, gjorde ett par småinköp. Annars tog vi det rätt så lugnt här hemma, spelade lite spel å kollade på film.

Idag har vi varit ute på landet och efter lunch åkte vi ut till skogen och plockade lite kantareller, trattkantareller och trumpetsvamp, blev ca 12 liter :) trattisarna och trumpetsvampen är rensade men alla kantareller ska jag ta imorgon men det gör att det luktar väldigt gott här inne då vi har lagt upp dem på brickor så att de ska ligga luftigt tills imorgon. Ska göra soppa på en del av trattisarna imorgon, sedan får vi se hur mycket som blir över om vi startar torken för dem som blir över kankse.

Imorgon ska jag först till biblioteket och lämna tillbaka böcker å ev låna lite nya, sedan till Kuratorn, var ett tag sedan nu då det varit semester å sådant. Skulle dit förra veckan men då fanns det inte krafter över till att åka iväg. På kvällen imorgon är det vattengympa, får se hur många som kommer.. sist var vi ju bara 4 st. Men det är så skönt å sist hade inte gruppen innan oss börjat så då var det lugnt.
Hoppas på att komma iväg till gymet med M en gång denna veckan oxå men vi får väl se vad som händer.
Nu är det iallfall dax att sova.

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0