Hemma igen

Ja igår kom vi hem från värmland. Vi åkte i fredags å kom dit efter lunch, vilket var bra för hade vi åkt senare hade vi kommit mitt i ett ordentligt regnväder. Det var översvämningar i Arvika och vägen regnade bort mellan Åmotfors å Charlottenberg.. men i Koppom regnade det betydligt mindre å det kom lite åska. Den dagen tog vi det mest lugnt å umgicks med min mamma å pappa. På lördag fm löste vi melodikrysset å pappa fixade med våran bil. Han hittade en del småblåsor med rost som han tog bort å fixade till, det tog många timmar. Vi försökte hjälpa till, mest M men det var inte så mycket vi kunde göra. Men det var fint väder iallafall så vi kunde njuta av det. På eftermiddagen åkte vi till Skillingmark och åt våfflor. Köpte några lotter oxå å lyckades vinna en duk samt en vitlökspress, det var bara jag som vann dock av familjen. Efteråt åkte vi en tur, Skillingmark ligger nära den norska gränsen, och helt plötsligt blev vi stoppade av tullen. Men de behövde bara höra vart vi hade varit å vart vi skulle så gjorde de inget mer (vi var ju aldrig över gränsen), men bilen som hade blivit stoppad före oss hade inte lika mer tur, troligen för att det var en norskreg bil å det satt 4 yngre killar i den. Men det är ju trevligt att se att tullen gör sitt jobb :) Vi åkte iallafall vidare å stannade sedan på ett ställe för att se om det var några kantareller, trodde inte att det skulle vara så mycket men innan vi var färdiga hade vi nog minst 8 liter med oss hem :) Så på kvällen blev det varma kantarellsmörgåsar, aldrig fel :)
På söndagen blev det lite mer fix med blien så som tvätt å vaxning samt att pappa målade å fixade vårt drag.. ja vi får inte använda det till att dra släp med det men till cykelhållare funkar det bra :) Var på möte på eftermiddagen och sedna på kvällen var vi hos fam Åhs å åt en god ostbricka :) samt mycket prat å lek.
Sedan var det snart måndag morgon å dax att åka tillbaka igen, vi skulle vara hemma innan 14 då M börjar jobba vilket innebar att vi var tvugna att åka senast 8 för att hinna då vi vet att vi behöver stanna ett par gånger för att byta förare samt för att äta å så.. Men M körde hela vägen, vi stannade vid ett par tillfällen men då jag var helt borta å somnade rätt så fort.. sover som bäst i bilen. Vi Hann hem å hann tom bära upp det mesta av packningen innan det var dax för M att åka till jobbet.

Som vanligt tar en sådan här helg mycket på mig vilket gör att jag inte alls mådde så bra hemma igår. Men något att se fram emot var att vattengymnastiken börjare igår. Så skönt att äntligen komma igång igen. Nu är det 17 gånger kvar å sedna är det jul....

Idag har jag inte mått bra alls, är helt slut men klarar inte vila då det bara kryper i benen å hela kroppen är rastlös. Magen protesterar över att jag överhuvudtaget tror att jag ska kunna göra som jag vill en dag elelr en helg.. Får inte något gjort å vet inte helt vart jag ska ta vägen.. borde äta något men vet inte vad. Är liten sugen på kebab i bröd men ute regnar det samt åskar å det har jag ingen lust att ge mig ut i fast det bara är typ över gatan. Får väl kolla lite i köket om det kan finns något där som kan locka.. fick ju med lite färsk potatis från pappa å det är ju aldrig fel iofs men jag ska orka laga till det.. vi får väl se vad det blir i värsta fall blir det knäckebröd...

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0