Det närmar sig :)

Ja nu är det inte långt kvar tills huset fylls av folk å massa liv igen. Det ska bli så kul att träffa alla igen för vissa har jag inte sett på månader..
Det är fortfarande en hel del att göra här hemma och jag vet att jag kommer stå och laga mat imorgon, ska försöka göra allt som går att göra iförväg.. just nu är det nästan så att jag önskar att vi hade två ugnar typ.. för det är mycket som ska göras där och det innebär att det kommer bli varmt här hemma.. men det är ju bara att öppna ett fönster å få in lite vårluft.
Ja för vist är väl våren påväg nu? Jag hittade de första snödropparna i trädgården igår så det är ju ett vårtecken för mig iallafall :)
Tillbaka till helgen.. Jag har ett par överraskningar till gästerna och pyssel till barnen. Vi kan ju inte sitta och äta hela tiden utan det måste ju finnas lite att göra. I västa fall går det säket att hitta något spel att spela :)
På kvällen kommer det nog bli andra chasen som får stå på med alla tillbehör som ska vara till melodifestivalen så som chips å dricka :) När jag var liten var det en av de få tillfällen som vi fick chips (iallafall som jag minns det.. var väl inte lika vanligt som det är nu eller liknade) men det var ju heller inte några deltävlingar på det ljuva 80- och 90-talet utan då var det som vi kallade det hemma lilla (den i Sverige) och stora (dvs eurovisions.. ) och då blev det lite mer speciellt. Kan inte fatta helt att det är 30 år sedan jag fick se min största Idol första gången.. Ja Carola fångade mitt hjärta med Främling och har sedan dess funnits kvar där. Vist har jag gillat många andra artister men aldrig så som hon. Sedna har det svängt upp och ner i livet hur mycket jag har följt henne och när det var som värst så sprarde jag varje utklipp jag fick tag och åkte på en massa konserter  och träffade massa goa personer som satt sitt spår i mig. Men det var i början av 2000-talet och innan eller precis när jag träffade M och sedan har han fått tagit mycket större plats Men jag följer fortfarande mycket av det hon gör och har jag möjlighet så åker jag gärna och hör på henne. Sedan är det inte alltid jag gillar det som skrivs om henne eller vad som skrivs att hon har sagt men det får stå för henne och sedan har jag mina åsikter men hon har en underbar röst!
 
Imorgon kommer första gästerna.. ja gäster å gäster... mina föräldrar, har inte sett dem sedan jul så det ska bli skönt och hjälp av dem vet jag ju att vi kommer få med det vi inte har hunnit färdigt eller vad som behövs göras på lördagen. 
Jag är iallafall färdig med presenterna till M.. tillslut... det tog sin tid och ork men nu ska det vara färdigt men sedan vet man ju inte.. det är ju flera dagar kvar tills han fyller på måndag så det kan ju hända att jag hinner ändra mig å göra något mer..
 
Tänkte visa ett kort jag gjorde till min ena bror ifjol när han fyllde 40 år (det är någon som fyller 40 varje år nu känns det som.. då min andra bror fyller 40 nästa år.. )
 
 
 
Bilden med 40 på viker man upp och får då fram meddelandet och en målning.
Som vanligt har jag målat en massa saker som jag förknippar med honom och då mest från vuxen ålder.
 

Jag har oftast väldigt kul när jag försöker klura ut vad jag ska måla och hur jag ska göra kortet.. ibland är det dock väldigt svårt att komma på något som jag vet att jag klarar av att måla. Sedan vill jag inte allt målningen är det första man ser utan att den kommer allt efter som.
 
Så nu väntar jag på att M ska komma hem efter sin sista kvällsvecka, för nästa vecka går alla över till att jobba dag och sedan ha jour var 5:e vecka, får se hur det blir.
Men ikväll ska jag komma isäng innan 01.00 är mitt mål iallafall.
 
kram på er

Kommentarer
Postat av: Annelie

Gillar den mycket personliga insidan - lite synd att gömma den.
Vore jag mottagaren skulle jag vilja rama in den & hänga upp den på väggen :)

Svar: På några kort har jag gjort så att det går att ta bort eller vända dem så att bara målningen går att ha framme :)
Cecilia

2013-03-01 @ 10:39:31
URL: http://annelieskort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0