bröllopsdag

Ja idag skulle mamma å pappa ha firat sin 45-åriga bröllopsdag.. men det blir ju inte samma firande när nu pappa är borta :( Hade tankar på att åka upp denna helgen men efter som jag vill hem till hans födelsedag då han skulle blivit 75 år samt att det alla helgona den helgen så kändes det lite för lite tid i mellan för att hinna upp två gånger i oktober + att mamma var här sista veckan i september.
 
Ja mamma var här en vecka, åkte med min bror ner (de var på besök den helgen) och det blev en vecka som gick i ett kändes det som, men så kul och Filip letar fortfarande efter momo av å till. Vi passade på att köpa ett halvt lamm när mamma var här så hon kunde hjälpa till med att säga vad allt var å vad som var bästa sättet att tillaga det på :) Har även beställt en jullåda från "Brita och Lennart" skönt att köpa närproducerat kött och det är så gott. Får se om vi inte framöver beställer någon annan av deras lådor oxå.
 
Filips rum är klart att möbleras och snart kan vi flytta sängen oxå och hoppas att han sover gott där, just nu hålle han på att få tänder igen så då är det oroliga nätter, men det är vad jag tror de fyra sista på ett tag.
Ska hitta någon väggdekoration till både F rum och till vårt sovrum men först vill jag få lite mer ordning på det hel. 
 
Sedan har jag börjat sticka igen, har varit iväg på ett par handarbetscafen och har nu vågat mig på att sticka efter beskrivning och tanken är att det ska bli en mössa till F. Fick dock köpa nya rundstickor då de jag började på gick sönder när jag stickat ett par varv.. så nu är det bara att börja om. Men det är skönt att ha något jag kan ha med mig framför tvn vilket inte funkar med scrapbookingen eller målning.. iallfall inte om jag inte är ensa hemma :)
 
Men ja nu kan jag visa beställningskorten jag gjorde, de gavs bort förra helgen:
Först gjorde jag enexploding box till en som fyllde 50
här hittade jag en tutoria till den:
http://angel4ever-thecraftyteacher.blogspot.se/2012/08/a-homespun-affair-august-edition-first.html
Insidan är delvis tom då beställaren skriver så mycket finare än mig så hon fick skriva själv :) Men han gillar Saab, hjortron, äpplen och trädgård. Gjorde även plats för en gåva. När den är ihopvikt skulle den fyllas med en burk hjortronsylt :)
 
Sedan firades Johans mamma som fyller 75 år så jag fick göra ett kort till henne oxå. Skulle vara ren dvs inte så mycket dekorationer. Det är så kul att göra beställningskort för då får man tänka till lite extra och det är inte alltid man känner den som ska få det :)
En av de som beställde korten började nytt jobb nu 1/10 (i Norge) så det var ju klart att han skulle få ett kort oxå
 
Sedan fyllde svärmor år i slutet av september och hon fick ett svampkort :) (en av de roliga sakerna med hösten)
Jag har just köpt diesen som gör granarna så de ville jag ju testa :) kan bli fint till julkorten
 
Var på pysselträff i september oxå och då fick jag bla gjort detta kortet till svågern som fyllde i måndags. Är ur ett kit jag fått från en grupp jag är med i på fb 
 
Nu går det mest i julkort annars, har ett par beställningar och sedan mina egna men jag skulle bli glad om det kom in mer beställningar - ja det behöver ju inte vara julkort utan andra kort oxå :)
 
Kram på er
 

Kommentarer
Postat av: Titti

Vad mycket du hunnit med , fina kort och haft hjälp en vecka så skoj att rå om varandra .
Kram från Titti

Svar: Tack! Ja det är jätte skönt att ha henne här ibland men det är så mycket man vill hinna med under de dagarna. Kramar
Cecilia

2015-10-11 @ 06:45:08
URL: http://snowflake64.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0