Sista för i år :)

Ja nu är det inte många dagar eller timmar kvar på 2010 och det kanske borde sammanfattas något eller?
Det här året har tiden bara försvunnit känns det som. Under våren var det en del spelhelger och sedan är jag inte helt säker på vad vi gjorde mer men tiden bara flögiväg å plösligt var det sommar och midsommar. Då var mina föräldrar här några dagar och vi hade underbart väder. Sedan så gick tiden lika fort som under våren, v 28 var vänner från värmland här några dagar och vi var på kolmården samt i Söderköping, när de åkte kom nästa famiolj från Uddevalla några dagar innan vi åkte tillsammans upp till Stockholm för en trevlig vecka med massa spelande.
Min mormor gick bort under sommaren oxå, något som var väntat men det kommer aldrig lägligt eller vad man nu ska säga.. jag vill ha tillbaka min mormor men den som jag hade när jag var liten och som jag har i minnet när jag tänker på henne.
Hösten har bara rusat fram, har varit något istortsett varje helg alt under veckorna. Jag har varit hos min kära kusin tre gånger och umgåts med henne och barnen och förhoppningsvis hjälpt henne med att ha lite koll på barnen så att hon kunnat fixa lite hemma. Inte så lätt att hinna med det och ha fyra barn hemma. Vi har varit i Tyskland på spelmässa vilket var en underbar upplevelse och vi fick med oss massa spel hem (har inte hunnit prova alla spel än ens..) Sedan fyllde min pappa 70 år så det var vi hemma och firade, hade bjudit hem hans syskon, syskonbarn och syskonbarnbarn. Något han inte viste om men det verkade som han gillade det.
Julen firade vi i värmland vilket vi gör vartannat år, min äldsta bror med fru var där oxå vilket var trevligt. men tiden går så fort och det var ju inte några extradagar iår. Men vi lyckades hälsa på de två viktigaste familjerna som vi umgås med mest hemma. Lite spelade blev det och massa fikande :) Fick många härliga julklappar, bla akrylfärg från både M och mina föräldrar samt en ny gryta och böcker mm Just det fick ett pressentkort för att kunna ta en kurs i scrapbooking alt akrylmålning, tror att det blir målningen men jag är bra sugen på att få lite mer kunskap om att göra kort å liknade oxå. Men målningen vet jag att jag behöver lära mig mer om för att det ska kunna bli något så nu väntar jag på att det ska komma ut ett programm över vårens kurser så att jag kan se vad som lockar mest.

Annars håller vi på att förbereda inför nyåret, det sak vi fira ihop med svärmor och svågern vilket vi brukar göra när vi firar julen i värmland. Blir nog först byte av julklappar, troligen på torsdagkväll så än är inte julen över :)
Jag å M har planerat nyårsmiddagen. Lunchen blir rätt så lätt med thaisoppa, detta för att orka äta en trerättersmeny (kom på att det hade varit kul att göra menyer får se om jag hinner med det innan vi åker ut fast det kanske får vara till ett annat år) Men menyn är iallafall parmesanostkorgar med skaldjursfyllning till förrätt, till huvudrätt blir det lammstek och risotto och till efterrätt blir det hemmagjord glass med vit-, ljus-, och mörk choklad samt frukt. Senare på kvällen blir det ost och kex.
Hoppas på att det inte blir för kallt utan att det går att vara ute en del.. fast är det kallt så blir det ju mer tid att spela :) Tvärr verkar det som M åkt på en förkylning, han kom hem från jobbet idag och ska vara hemma under torsdagen och förhoppningsvis så orkar han med en helg där ute och inte smittar alla andra.

Ska bli spännade att se vad som händer under 2011, helgerna under jan och feb är redan ganske fullbokade med lite resor hit och dit och första helgen i feb ska vi anordna en spelhelg i Linköping med turnering i Carcassonne och tantrix samt något mer är det tänkt, vår första spelhelg. Hoppas att det går vägen och att det kommer många. Två veckor senare fyller min mamma 65 år så då blir det en resa till värmland över helgen får se vad vi kan hitta på åt henne :)
En helg i mars och en i maj är uppbokade för spelhelger  men sedan tror jag inte att det är så mycket inbokat men det kommer allt eftersom kan jag tro.

Nu ska jag gå å lägga mig iallafall

Gott nytt år till er alla!
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0