Afrikansk dans

Idag har jag fortsatt rensa svamp.. ja vi var som vanligt ute i skogen i helgen och plockde dryg 50 liter.. Men nu var det nog sista gången för i höst vi var iväg då det dels minskar i antalet svamp och sedan ökar höstlöven på marken väldigt vilket gör att det blir så mycket svårare att hitta trattisarna när man letar på ställen där man inte helt vet att det ska växa. Sedan så är det inte så varmt längre.. om ni inte har märkt det.. och när väl frosten kommer så brukar svampen bli sämre å tillslut är det inte någon idé att plocka den å en stor anledning är att nästa vecka börjar älgjakten och då försöker vi hålla oss hemma :)

Annars under helgen så gjorde jag en ny fond, denna gången enbart på räkskal som grund å grönsaker å allt annat som ska vara i naturligtvis.. gjorde fisk å skaldjurssoppa på söndag, blev rätt så mycket, tror det blev 5 portioner över som matlådor och middag under veckan.. Det är skönt att ha lite förberett så man slipper fixa allt under veckan.
På söndagen var vi även ute å kollade på lite hus som ligger ute tillsalu. Vi har börjat kolla efter annat boende men det är inte så lätt att veta vart man vill bo å hitta det till rätt pris är ännu svårare. Vi har länge pratat om att flytta närmare värmland, eller till värmland.. men det är ju inte bara att flytta utan det ska finnas jobb å allt annat oxå. Som det verkar nu så kommer vi bli kvar här och då jag inte vill bo i denna lgh hur länge som helst och spec inte om vi skulle försöka utöka familjen så är det på tiden att börja kolla runt. Ett av husen som vi gillade läget på är det visning på om ett par veckor, strax innan vi reser bort, så det har vi tänkt att gå å kolla på. Sedan är det väl dax att höra med banken för lånelöfte så att man vet hur långt man kan gå i budgivningen oxå.. Men det är så mycket man ska ha koll på..
Va en tur till Citygross oxå å hittade lamm för kokning och då kom vi på att vi skulle testa att göra "får i kål", vilket vi gjorde igår. Blev jättegott och även det räcker till en middag till + att det blev matlåda :) Kul att pröva på att göra lite mat som vi inte brukar göra (jaja mamma brukar göra dem å de är inte så svåra men ändå). Nu skulle jag vilja göra kålpudding oxå då vi har en hel del kål kvar. M ska gör sina piråger imorgon och i den fyllningen är det köttfärs å kål bla. Men jag kanske kan försöka göra kålpudding till helgen då jag ska vara ensam hemma, M ska till stugan med sin bror å mamma och jag ska njuta av att vara hemma å pyssla.

Igår hade jag funderingar på att göra kanelbullar då det var kanelbullensdag men då jag hade en urusel natt och somnade först vid 6-tiden så var det bara att glömma, även om jag gick upp i hyfsad tid så var jag helt tom i huvudet (tommare än vanligt iallafall) så det blev bara "får i kål" och sedan på kvällen blev det vattengympa.
Idag var jag lite piggare iallafall och har fixat med ett kort till mamma å pappa som firar 40-årig bröllopsdag på söndag, tror att jag är klar med kortet nu om jag inte hittar något fint att skriva så får det duga som det är. Kul att pyssla lite och jag har inte gjort kort på det viset förr så det var lite svårt att veta vad jag ville ha med. Ska försöka fota av det imorgon när jag har bestämt mig som det är klart..
Sedan var jag iväg till FysEtt och testade på Afrikansk dans, vilket var väldigt kul och så mycket folk. Kan tänka mig att det var runt 40 st där. Var inte så lätt att hänga med i alla rörelser men svett blev man å trött. Tror nog att det ska gå lätt att somna ikväll :) Passade på att boka en ny tid för massage oxå, känner av ryggen då å då så det ska bli skönt att få lite innan vi ska åka.

Har ringt och bokat tid för klippning oxå samt lite lockar så det ska jag iväg på fredag vilket jag ser fram emot.
Imorgon är det keramik som gäller på kvällen, var iväg första gången för den här terminen förra veckan och då gjorde jag lite småsaker, denna veckan ska jag dreja har jag tänkt mig.. brukar bli en del skålar per termin :) Näst vecka ska jag dit både onsdag å torsdag kväll då jag sedan inte kan gå på två veckor. Drejar jag så behöver det torka till lite innan man kan göra slutarbetet på det och det har jag tänkt göra på torsdagen då.
Imorgon skulle jag dessutom behöva gå till vårdcentralen och ta ett blodprov, gäller bara att jag kommer ihåg det på fm..

Nu ska jag gå in på mitt bageri på fb och sedan är det väl kanske dax att gå å lägga sig.
Ha en bra vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0