inte helt mina dagar just nu...

Ja nu har jag fått lockar igen, permanentade håret i fredags, trivs bra med det å så behövs det inte fixas så mycket med. Speciellt bra nu när vi ska till Tyskland nästa vecka :) Ska tona det denna vecka oxå har jag tänkt mig, skönt att få lite mer färg i det.
På vägen hem passade jag på att åka förbi Hageby för att gå in på panduro och köpa lite saker till att göra nya kort. Håller nu på med ett till pappa och hans 70 års dag snart färdig med första sidan med vet inte helt vad jag ska skriva på insidan, men jag har ett par dagar kvar att komma på det.
Men mamma å pappa firade 40-årig bröllopsdag igår och till det hade jag gjort ett kort samt att de fick ett par lotter. Mitt kort till mamma å pappa när de firade 40 årig bröllopsdaginsidan av kortet till mamma å pappanärbild på ena sidan av kortet till mamma å pappa

Under helgen så var M med sin mamma å bror på landet medans jag fick vara kvar i stan å fixa med lite allt möjligt här hemma. Samtidigt som jag kunde göra allt i min takt å precis som jag vill. Är så skönt att göra så ibland. M behöver fixa en del ute i stugan och får mer gjort när jag inte är med å jag får egentid här hemma :)
Blev en del pysslande men som vanligt inte alls så mycket som jag hade tänkt mig.
Igår mådde jag inte alls bra, magen gjorde ont, jag var trött  och hade ont i huvudet. Stomin krånglade när jag behöve lägga om den och medan jag väntade på att det skulle fixa sig så hade jag helt plötsligt en tandkrona lös i munnen .. ja jag hade en kola oxå.. så jag var inte alls glad igår kväll!
Hade ordnat tid till stomisköterskan idag på morgonen men nu behövde jag ringa tandläkaren och få tid där oxå så fort som möjligt.. Detta med att magen inte alls ville vara med gjorde att jag inte sov något inatt, låg bara å vred på mig , slumrade ett par minuter då å då med mer blev det inte. Ringde till tandläkaren så fort de hade öppnat och fick en återbudstid så jag fick komma dit kl 13.00 samtidigt som M skulle dit så det passade ju bra.
Ringde försäkringsbolaget oxå för att kolla vad som hände med min försäkring som jag försöker få ut lite på och efter en hel del om å men så verkar det som jag kommer få ut på förtidskapitalet fast jag var sjuk innan försäkringen tecknades.. hoppas på besked i slutet av veckan, annars så ska det vara här när vi kommer hem från Tyskland.
Så nu har jag varit både hos stomisköterskan som gjorde lite nya saker, på apoteket å beställt lite omläggnings saker och sedan hos tandläkaren. Fördelen hos tandläkaren var att det gick på garantin så jag slapp betala.. för det brukar vara dyrt att gå till tandläkaren. Nu funderar jag på att gå å lägga mig en sväg så att jag orkar med vattengympan för som det känns nu så går det inte länge till utan lite sömn.

Ja just det, testade att göra kålpudding igår, det blev riktigt gott. Hade planerat att göra bullar oxå men det får bli en annan dag. Denna veckan är det något varje dag, vilket jag inte helt gillar.. brukar vilja ha en eller ett par dagara som det inte är något speciellt på men det får vänta tills november ser det ut som..

Får bli mer bloggade under veckan å sängen nu istället. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0