Barnvakt

Ja nu har jag varit ett par dagar i Örebro hos min kusin och hjälpt henne med barnen. Den minsta har vattenkoppor, vilket inte är så kul. Han verkar inte lida av att det kliar men han har så många prickar överallt. Dessutom feber vilket gör att det är svårt att sova, iallafall några längre stunder. Idag har jag haft honom sovande i min famn några gånger vilket är jätte skönt men det gäller att sitta rätt så stilla och att det inte är så mycket ljud runt omkring för då vaknar han. Men när han väl sover så är han rätt så sövande, för jag somnade   x flera och vaknade till att jag snarkade till. Det tar ju på krafterna att vara här. Tre tjejer med stark vilja samt lille prickiga Joar så blir man trött men det är så givande att vara här och få njuta av gemenskapen och alla värme som finns här. Hoppas att Joar har nått kulmen av sjukdomen så att det lugnar ner sig, för nu har han så många prickar precis överallt. Sedan behöver hans föräldrar lite nattsömn vilket har varit svårt den här veckan då han inte alls vill sova. Jag har ju gått en våning up å lagt mig, somnar rätt fort, vilket är så ovanligt för mig, men det kanske inte är så konstigt efter en hel dag full med lek, gos, matande och lite tjat. Inte direkt vad jag är van hem ifrån. 

M. har fått vara hemma själv under tiden som jag har varit här vilket är skönt för honom, han får egentid samt hinner göra lite hemma å främst så hinner han sakna mig, vilket inte är så fel alltid. Jag hinner ju sakna honom oxå, när det väl finns tid och ork att tänka efter. 

Imorgon ska jag åka hem (kom i tisdags), mest hem för att vända då vi åker ut till landet imorgon och på lördag ska vi fira svärmor som fyller å troligen även svågern som fyller om dryga veckan. Det brukar bli att vi firar dem samtidigt.
Hoppas även på att det ska vara väder så att vi tar oss ut i skogen och plocka lite svamp.. eller lite.. förra veckan plockade vi dryga 50 liter och då lämnade vi massor samt hoppade över ställen som vi viste att det fanns på. Så i år finns det väldigt gott om svamp och det är ju bra för man vet ju aldig hur det är nästa år. Sedan är det en tacksam gåva att ge bort när man är å hälsar på hos vänner, alla har ju inte samma möjlighet att plocka å att torka som vi har. 

Kommande vecka verkar det inte vara så mycket inplanerat förutom träningen på måndag kväll och vi ska väl ta oss upp och träna i gymet någon gång oxå. Skönt när det är rätt tomt i kalendern. Men jag vet ju att det brukar dyka upp något mer och listan med saker att göra finns ju fortfarande kvar och är rätt så lång.

Nehä om man skulle ta trappan upp å gå å lägga sig, får inte fb till att fungerar men jag tror inte att jag är ensam om det. Att Joar inte klarar somna eller slapna av kan jag inte göra så mycket åt tyvärr även om jag just nu skulle vilja det för det är så hjärtskärande när han gråter så som han gör nu.

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0