Grattis Per-Åke

I dag fyller Per-Åke 50 år och jag är 35 mil bort för att kunna fira honom personligen men har skickat ett kort och ringt till honom och nu passar jag på att gratta honom här oxå :)
Eftersom han nu fyller jämt så fick det bli ett specialkort med lite mer tanke å jobb bakom än de vardagliga (eller vad man nu ska kalla dem för)..
Blev en ny vikning (spec som hans dotter tog studenten + fyllde 18 iår och jag inte ville ha det så som hennes kort utan något annat) med plats för flera små bilder. Använde ett helt cardstock som jag delade upp i nio olika stora fält. P-Å gillar en massa olika sport samt godmat eller efterrätter :) Men allra mest älskar han nog sin familj som han gör allt för! Så vår present till honom blev detta kort:
 
Om man bor i närheten av Norrköping om vill fynda cardstock eller andra papper i samma storlek så ska man besöka Gredelin (www.gredelin.se) på Hospitalsgatan 13 då de säljer ut allt sitt scrapbookingpapper.. 2 kr styck när man handlar minst 20 stycken vilket var hur enkelt som helst att göra.. jag funderar på om jag inte ska ta en tur dit igen även om jag fick med mig en ordentlig stor hög när jag var där i lördags.. men när jag sorterade in dem idag så såg jag att jag saknade några färger som jag skulle vija ha av om det nu fanns.. det kan ju beror på att det inte fanns några eller så tyckte jag att jag hade plockat till mig nog mycket.. ska fundera på det över natten..
Denna veckan är det en hel del känns det som.
Imorgon och på onsdag ska jag spela två av mina SM-matcher i Tantrix som körs online, kolla gärna in tantrix.se för att se den svenska sidan och läsa mer om spelet och vill man pröva att spela det online så ska man gå in på tantrix.com
På onsdagkväll ska jag som vanligt iväg till keramiken några timmar. Jag glacerade en hel del förra veckan så nu ska det bli spännande att se hur det blev... om det blev katastrof eller om det är något jag vill spara och kan använda.
Torsdag är det julmarknad i Ekenässlott, hade velat gått där under helgen men då ska vi bort så förhoppningsvis kan maken sluta lite tidigare så att vi kan gå några timmar och sedan hinna till Brodway på kvällen för ev ett parti scrabble eller bara prata lite :)
På fredag ska vi åka till Skövde då det är spelhelg där, men vi ska göra en avstickare till Borås först då jag vill kolla in magnoliaffären som ligger där... å det blir inte lika lång omväg som att enbart åka dit å sedan hem.. .
Lör å söndag ska vi spela en massa spel och förhoppningsvis ha rikigt kul.. å sedan är veckan slut... tiden bara springer iväg ju å jag hinner inte med allt jag vill fast betydligt mer än vad jag gjorde ifjol då jag mest mådde pyton å låg i soffan.
Men nu ska jag efter detta långa inlägg gå å lägga mig å hoppas på lite mer sömn än förgående natt då jag somnade när maken gick upp vid 06.00.. inget jag rekomenderar direkt..
 
natt på er där ute!

Kommentarer
Postat av: kristina Lundberg

Vilket extra fint och personligt kort! Kul att få med alla intressen.

2013-01-19 @ 07:15:43
URL: http://kristinascrappar.blogspot.se
Postat av: Scrap och Ting

Fint!
Jag gillar alla "utvikningar" :)

2013-02-13 @ 21:54:29
URL: http://scrapochting.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0