Jag ser det snöar...

Nu har det vist gått en vecka sedan senast och det har som gått i ett här hemma å så kommer det väl att vara fram till jul kanske...
Julkorten går sakta framåt, de senaste dagarna har jag försökt göra tre per dag iallafall, får se om jag orkar gör det innan jag går å lägger mig eller om det bara blir ett idag då jag håller på att städa där inne..mina två bord är överfulla av saker så det knappt går att hita det man ska längre.. har iallafall fått fram golvet då det tidigare oxå var fullt av saker som jag vill ha nära till hands så det kommer nog inte dröja värst länge innan det är lika dant igen men det är ju skönt att få dammsuga av lite å så har maken satt up adventsljusstakarna ikväll när jag var iväg på keramiken.. så jag passade på att hänga upp rena å nya gardiner (nya för oss iallafall då det är ett par som svärmor hittade i sin gömor :))
Idag har det snöat förfullt här.. men utan att det blivit så mycket på marken då det igår (tisdag) regnade en massa.. de har sagt att det kom 40 mm, vilket tydligen var nytt rekord för november på 50 år.. mindre glädjande.. Så nu vet jag inte helt om jag vill att det ska bli en massa minusgrader som de har pratat om för det kommer bli rena halkbanan eller skriskobana kanske. Det kan få torka upp lite å sedan bli minusgrader å efter det kan snön komma så att den kan ligga kvar hela vintern :) Hemma hos mamma å pappa har det kommit 20 cm blötsnö idag så där är det vitt redan .. längtar..
 
I lördags gjorde vi äppelmos å det blev en massa.. 30 burkar i olika storlekar.. vi fick tom panikringa hem till svärmor för att höra om hon hade glasburkar som vi kunde få till moset då våra tog slut när vi hällt upp hälften. 
 
På söndagen var vi på några julmarknader blev inte så mycket köpte men jag hittade rullrån vilket jag alltid tittar efter då det är något som mormor ofta gjorde å specielt till jul, blev några lottvinster oxå :)
När vi sedan satt å väntade på maten på pizzahut så kollade jag min fb och fick se att jag hade gått å vunnit två biljetter till julkonserten med Peter Johansson och Matilda Hansson här i stan den 22 dec. Vi har redan köpt biljetter till den 21 och hade tänkt att åka hem till mina föräldrar den 22 då vi ska fira julen där i år.. men det blir att skjuta på den resan en dag för jag vill gärna gå å höra dem två gånger (funderade på det förra året men då det ändå kostar lite att gå båda två å pengarna har en förmåga att ta slut iallafall så blev det inte va.. men nu så) 
 
Nu ska jag gå å baka ut mitt bröd som ska stå i kylen å jäsa över natten för att gräddas imorgon. Imorgon kommer nämlingen min kusin hit och ska sova över, ska bli kul för det är fösta gången hon är här i stan. På kvällen ska vi iväg å spela Scrabble.
 
nattiskramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0