Redan November

Så var vi inne i november redan... tiden går så fort så hänger inte helt med känns det som.
Helgen som gick tillbringade vi i en skolmatsal och spelade Scrabble-SM som gick här i stan. Det var totalt 90 personer som deltog vilket innebar deltagarrekord :) Fredagskvällen gick inte alls br spelmässigt då jag förlorade alla tre matcherna. Sedan hem för att sova några timmar.. där jag iofs bara drömde om spelet, vaknade av att jag antingen skulle lägga ett brta ord eller att jag förlorade stort..
Lördagen startade vi redan kl 8 och skulle spela 8 matcher, det gick mycket bättre än fredagen då jag lyckades vinna 4 matcher iallafall. På kvällen tog vi med oss ett par vänner ut å åt (det var stor middag som man kunde varit med på via SM men vi kände att orken inte helt fanns till det utan tog det som var lite enklare) sedan hem å spelade ett helt annat spel innan det var dax att sova några timmar igen.
Söndagen hade vi sovmorgon å startade först kl 9 och spelade 5 matcher.. hade inte samma tur med mig som på lördagen och vann bara en match och slutade tillslut på 83 plats.. Men jag kom inte sist vilket jag trodde jag skulle kunna göra å jag var ju mest med för att ha kul :)
Gjorde en brickpåse oxå som jag lämnade in till en tävling ihelgen.. vann inte i den heller.. men den blev såhär:
 
 
 
Ett av korten jag gjorde förra veckan tänkte jag visa oxå, skickade det till en vän som just fått sitt tredje barn, sin första dotter. Hade sett ett kort som såg ut som en barnvagn på någon blogg så det gav mig inspiration så jag knåpade ihop ett sådant kort:
 
 
Kortet går att öppna och där har jag skrivit mitt hälsningsmeddelande.
 
Igår var jag på kortkurs, vi lärde oss att göra en ask med ett kort på ovansidan, nu med julinspiration så vi får väl se om det blir någon som får en sådan i julklapp eller inte. Men det var kul att gå på kurs igen så jag passade på att anmäla mig till nästa kurs som är om knapt två veckor. då ska vi göra en påse har jg för mig :)
 
Nu ska jag ta det lite lugnt för kl 22 ska jag spela min första för året smmatch i tantrix online, har inte så stor chans att vinna här heller men det är kul att vara med.

Gokväll på er där ute
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0