vilken härlig dag

Vaknade sent idag då det tog sin tid att somna och efter helgens spelträff så är jag alltid seg. Men maken som jobbar kväll denna veckan satte igång ute vilket fick mig att komma igång fortare + att solen äntligen var framme. Så jag hann göra en hel del ute i trädgården innan det var dax att äta lite. Finns hur mycket som helst att göra ute.. blommor som har visnat och ska klippas ner, löv som ska krattas mm. Maken klippte nog gräset för sista gången iår och fick på det sättet bort en del löv. Jag tog bort alla visna solrosor där fåglarna hade ätit upp de flesta fröna ut samt klippte ner andra blommor och det blev så mycket bättre och finare ute när det gamla försvann.. det finns massa att göra nu innan vintern kommer på allvar.. minns inte alls att det var så här förra året.. iofs hade jag inte lika mycket blommor å sådan då samt att jag mådde pyton i stort sett varje dag så jag har förträngt det mesta av den hösten samt att jag nog inte gjorde så mycket ute för såfort jag gjorde något började jag må illla och iom att jag inte fick i mig så mycket mat orkade jag inte göra något mer ett par minuter typ. Så nu är det så skönt att orka vara ute och hjälpa till att få iordning på allt.. vist jag orkar inte så mycket som jag skulle vilja, och det känns efteråt.. men den känslan är både pos och neg. Just nu känner jag av mina leder, ffa in händerna, de blir stela och småvärker.. men det är något som alltid kommer när det blir kallare.
 
Börjar längta efter snö nu.. är så mörkt ute.. kl är bara 14.30 och det börjar redan skymma. Men nästa vecka blir det lite ljusare då folk sätter upp adventsstakar å liknade. Men ibland tror jag att det har snöat då ljuset lurar mig till att tro att det är vitt ute istället för gråa stenar typ :)
 
Ikväll ska jag på keramiken, ska glacera mina julklappsalster så får vi se om det blir såpass bra att jag kan tänka mig att ge bort dem i julklapp. Det är alltid spännande att komma efter en vecka och se om det blev som man tänkt sig eller om det blev en helt annan färg. I värsta fall kan det finnas en lite luftbubbla som sprängs å då kan det gå sönder å det vill man ju inte å inte att man ska orsaka att någon annans saker går sönder. 
 
Nu ska jag sätta mig med julkorten en stund.. det är ju inte ens en månad innan alla ska vara klara å jag har typ gjort två.. .ev ... de är reserv tror jag..
 
Här är en blid av prisbordet vi hade till spelhelgen här i Norrköping i början av februari, keramiken dvs tre skålar och en vas som jag gjort, fyra kort, en altrad ask med trattkantareller samt två glasburkar med torkade trattisar. Hade även gjort "medaljerna" till tantrix turneringen. Hade även gjort liknade till carcassonturneringen fast i form med carcassonegubbar. Här kommer lite småbilder på det jag hade gjort.. det blev vist många foton i detta inlägget:)
 
 
Ha en bra kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0