Postcrossing - Handmade Cards

Halloj på er där ute, hoppas att ni har det bra!
Då har snart en vecka gått sedan förra inlägget. Den tuffaste veckan hittills i mitt liv tror jag.. Nu försöker vi att ta oss vidare och ibland går det lätt å andra stunder är tuffare. Men det är ju så och tyvärr inte så mycket man kan göra åt det utan livet måste få ha sin gång och det måste få ta sin tid.
Nu i helgen kommer mina föräldrar hit på en spontan tur och fast det inte är mer än ett par veckor sedan vi var där ska det bli skönt att träffa dem igen. På det sättet kommer helgen gå fort, kan hoppas på att det blir bra väder så att vi kan vara ute så mycket som möjligt och jag vill inte ha någon mer dag med snö som det har kommit idag.. iofs inget som har lagt sig men det är kallt å deprimerande när man ser snöflingorna i luften. Ute i trädgården händer det en massa saker, man kan nästan se något nytt som har kommit upp varje dag. Men än finns det snö kvar, ffa på baksidan där det inte är lika mycket sol som på framsidan.
Men för ett år sedan drygt var det så varmt ute att efter att vi hade varit på trädgårdsmässan i Stockholm kunde jag plantera ut kryddväxterna i "växthusdelen" i vårt lilla trädgårgsland och där är det fortfarande snö och fruset i jorden. Så det får väl vänta ett tag till innan jag köper nya kryddväxter och blommor att ha ute, alltså blir det inte det till födelsedagen i år. Men jag har fortfarande hoppet uppe om att hitta vitsippor tills födelsedagen, har ju alltid haft det även om mamma har nästan grävt upp dem. Har hittat blåsippsknoppar i landet på framsidan så det är väl påväg iallafall. 
 
Nu till lite kort :)
Är med i en grupp på fb där man byter kort med varandra. Jag skickar till en och någon annan till mig.
Detta var min första gång så det var spännande att vänta på kortet och se hur det såg ut.
Jag fick ett kort från Mia Singh
 
Fick även med en Goodie-bag:
Ser fram emot att kunna använda detta till några kort, det är ju så kul att få något nytt att använda.
Själv skickade jag mitt till Kathleen Hernandez i Philippinerna:
Insidan:
 
Nu har jag påbörjat ett kort till en som ska börjar ett nytt jobb, isamband med det så köpte jag ny stämpeldyna då den jag använt tidigare bara har "blött" och färgerna har flytit ihop och i en annan grupp på fb fick jag tipset om att byta stämpeldyna samt hur viktigt papret är så det har jag provat på idagoch märker klar skillnad.
Imorgon ska jag och ta en hög med blodprover på fastande mage och sedan iväg och handla till helgen. Har tänkt hinna ta en tur ner till city oxå innan det på kvällen är dax att träffa scrabblegänget och spela några partin. Det är ju bäst att öva lite då det snart är dax för Östgötska mästerskapen som vi ska vara med i :)
Natt på er där ute!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0