Sista blogginlägget i april :)

Ja nu är det inte lång tid kvar av den underbara månaden april.. en månad som har haft med sig en massa saker som jag både är glad för å delar som jag önskar att jag sluppit gå igenom men allt gör mig väl till den jag är idag och förhoppningsvis kan jag någongång se något bra eller mening med det fast jag inte gör det just nu..
 
Veckan som har gått har gått i ett och mycket saker hr blivit gjorda. Tror det har varit något speciellt varje dag. I tisdags var vi inne i city och började kolla på resor ner till Italien via någon resebyro men kronorna bara rullade ju iväg om man skulle anlita någon annan att boka resan så vi avvaktade. På kvällen kom vi på att våra pass troligen inte var giltiga längre och blev då en snabb koll att det fanns tid att gå in å fixa nya vid lunch på onsdagen. Vi hade ändå ett möte mitt på dagen som båda skulle med på så det passade ju att vi åkte till polishuset å fixade nya pass oxå. Sedan på kvällen var jag iväg å drejade. På torsdag satt jag å kollade runt på lite resor å hotell och när M kom hem från jobbet så kollade han oxå å inom en timme hade vi bokat resa till Pisa och hotell där :) Så om några veckor så åker vi ner å möter sommaren en vecka, ska bli skönt och spännande. På kvällen var vi iväg och spelade scrabble. 
Fredagen gick åt till att baka, gjoder fyra limpor (två omgångar) bullar, äppelkaka och en sorts kakor. Detta för att ta med på lördag då vi åkte ut till Svärtinge och var med i Östgötska mästerskapet i Scrabble. Det gick väl som förväntat, jag vann en match vilket var mot min kära man och kom där med näst sist.. hade bara maken efter mig. Sedan var vi kvar där på kvällen och grillade och det blev även lite singstar innan natten kom.
Igår, söndag, åkte vi ut till sommarstugan. Där har inte vi varit sedan nyåret så det var på tiden, svärmor å svågern var redan där ute så det blev lite gjort där och jag fick äntligen möjlighet att plocka en bukett med vitsippior :)
Idag har jag fixat kort till svägerskan, dock inte helt klart men det ska det bli imorgon. Även klurat lite på kortet till en barndomsvän som snart ska gifta sig (behöver ju göra det nu innan vi åker..) Sedan fick vi sms om att passen redan var klara så då blev det en cykeltur å hämta dem.
Imorgon blir det till att kolla på majbrasan som de har här i området men även lite pysslande :)
 
Så nu har mitt kort till England kommit fram så jag kan visa det å även födelsedagskortet till en riktigt god vän, så här kommer de.
Blommorna i hörnen är färglagda med Inka-Gold, mitt första teste med det, men det var riktigt effektivt. Ovenpå hade jag Glossy accent för att få en klarare yta. Bladen har jag målat dit med distress ink dock genom en mall eller vad man ska kalla det.. rester från när jag har stansat ut ett blad. Stämpeln tror jag är bildmålarnas och är färglagt med akvarellpennor och bakgrunden har jag gjort av olika spillpapper jag hade liggande.
Insidan, även här jag använt det som blivit över när jag har stansat ut, i detta fallet en ram har jag för mig.
Blomman har jag målat med Disterss ink och sedan täckt med glossy accents.
 
Det blev ett vårkort, stämpeln är färglagd med akvarellpennor.
 
Jag gjorde ett litet kort till svärmr som hon skulle fått nu i helgen.. bara det att kortet låg kvar på bordet när vi åkte.. Vi har köpt biljetter till en konsert i sommar till oss och henne och som en liten påminnelse om datum å och tid gjorde jag ett kort. Lekte lite med en vitsippstämpel och hade olika embossingspulver på den och efteråt sprayade jag lite mist över. Men det dröjer väl inte så länge tills vi ses nästa gång och hon kan få kortet då :)
 
Nu ser vi fram emot maj som förhoppningsvis har en massa skoj med sig, det är mycket inbokat iallafall..
kram och gonatt :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0