Korten till mamma

Då har tiden rusat på igen :) Å jag har redan börjat sakna sommaren.. eller värmen som var, för denna veckan har det regnat en massa och då varit kallt. Inte alls så skönt som det kan vara i augusti. Jo vist vissa dagar har varit helt ok men bara tanken på att det är en massa månader tills nästa sommar känns minder kul, får hoppas på att hösten blir fin och att den har med sig några turer till skogen med svampplockande för det har det inte blivit så mycket av hittills. Vi var ute å kollade lite när vi var hos mamma förra veckan men då de har fält en massa träd där vi brukar plocka så var det inte så lätt att hitta något, speciellt inte då de har lämnat kvar det mesta av riset på marken :( Får se när vi hinner ta en tur här i skogarna. Denna veckan har M beredskap och har hittills varit inne extra varje dag så det får bli när han går av den (inte så lätt att åka när han inte får vara längre bort än att han kan ta sig till jobbet på 45 minuter)
Turen hem blev lyckad, pappa var mycket piggare än då jag såg honom i början av juli, han har dovk vissa dagar då han inte alls är pigg då han får febertoppar var å varannandag men hn var såpass att han efter lite om å men kom hem på permis. Skönt att få komma hem en sväng efter dryga två månader på sjukhus. Han har ju missat hela sommaren och hur allt har växt hemma. Men det tog på krafterna för honom så när han åkte tilbaka var han rätt slut och sov gott den kvällen.
Nu får vi se när det bir resa uppåt nästa gång, jag kan ju alltid ta tåget så det är den enkla biten. Det ska bara passa in å så.
Denna helgen har det varit Augustifesten i stan å där med marknad, musikfyrverkeri och stadslopp. Min ena bror var med å sprang i loppet igår och sedan gick vi på marknade ihop.. blev inget köpt då det tyvärr är en av de tråkigaste marknaderna vi är på det är kläder, väskor och godis på typ 90 % av stånden, men vi var på La uva och åt å sedna hörde vi på Peter Johansson och Bruno M som spelade å sjöng på en av scenerna och efter det var det bara att gå ner på fyrverkeriet som igår var till musik av Magnus Uggla, de två tidigare kvällarna var det Gyllende tider och Queen. Vi hade även turen att vi slapp regn vilket var skönt.
 
Igår beställde jag en "Big Shot" en stansmaskin med ett startkit så jag även får med ett par stansar - dies. Ska bli så kul då jag länge har velat ha en men tyckt att det varit väl mycket pengar men nu hittade jag ett erbjudande som jag inte kunde låta bli å efter ett ok från M så :) Nu är det till att önska sig olika dies istället å sedna kanske hoppas på att man kunde sälja något kort då å då för att kunna spara ihop lite pengar till någon spec. Så vill du beställa kort av mig till något spec eller bara för att så är det bara att höra av sig, men gärna i god tid :)
 
Så till korten jag gjorde till mamma när jag var uppe själv: (obs en hel del bilder)
Ett kort till min faster som fyller 70 år i slutet av ugusti (sitter just nu å spånar på mitt kort till henne)
Ett kort tänkt till en man.
 
Och ett liknade men till kanske till en dam, funkar nog till både och iofs.
Här hade jag använt 3-D motiv, har för mig att jag från början hade tänkt andra sidan av mönsterpappret men fick se att baksidan var så snygg så jag ändrade tanken :)
Här ett kortsom passar till om man bara vill skriva till något men även för att gratta någon.
Detta hade mamma beställt sedan tidigare och jag har suttit med det hemma. Det blev ett bokkort.
Omslaget
Insidan, blev inte så mycket dekorerat men det är ju jag i ett nötskal..
 
Ja det blev lite bilder, hoppas att ni orkade er igenom det och som sagt, är det någon som vill beställa något så hör gärna av er!
 
Nu ska jag gå tillbaka till pysselrummet å fortsätta spåna på kortet till min faster innan det blir mat (om inte M får åka in å jobba ännu en gång)
Kram
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulla

Kanonfina kort och boken den är så himla rolig att göra.
Kram Ulla

Svar: Tack ska du ha!!
Cecilia

2013-08-18 @ 16:12:51
URL: http://ullasscrapprum.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0