Sista dagarna i Augusti å slut på sommaren?

ja nu är det inte mer än ett par dagar kvar av augusti månad. Den senaste veckan har varit så härlig i väderleken och vi har kunnat sutte ute på kvällarna och ätit mat utan att känna av att det varit kallt. Jag var hos Anki och kollade in hennes "nya" affärslokal hemma (Diversis) här om dagen och vi satt ute å pratade en go stund tills det kändes som jag kokade då vi satt i solen å i lä. Hon har verkligen fått ett mysigt ställe, vist mindre än lokalen hon hade inne i city men denna kändes bättre.
Vi har även hunnit fått gjort en del ute (mest M iofs) men lite har jag gjort. Vi fick pioner av grannarna som skulle ta bort sina som vi satte ner på baksidan och som vi nu hoppas ska trivas där. Ska bli kul att se till våren om det blir några blommor om vi lyckats med att blanda färgerna då hon hade både vita och rosa och vi har ingen aning om vilka som var vilka :)
Idag har det dock inte alls varit lika skönt ute utan molningt å kallare å det är väl risken att det är det som ska komma nu framöver. Jag skulle dock gärna fortsätta med värmen ett tag till!! Det är ju så mycket man vill göra ute som är så mycket goare att göra när det är fint å varmt.. som tex det vi gjorde förra helgen, då var vi ute och gick på en vandringsled eller vad man ska kalla det, vi hade pratat om det länge och äntligen blev det av. Det var jätte fint när vi väl kom upp på höjden men det var brant innan vi kom dit å vissa stunder kändes det verkligen inte som det skulle gå men det fick ta sin tid å vi kom runt och jag hittade tom lite svamp under tiden och plockade lite blåbär (vi hade inte med något att plocka i men när första vattenflaskan var uppdrucken så kunde jag använda den:)). Mer sådana dagar Tack!!
 
Men det gjorde inte så mycket att det inte var toppen väder ute idag.. för idag kom min efterlängtade Big Shot så nu har jag lite att leka med å till att testa allt som var med till den :)

En av mina äldsta vänner sedan skoltiden fick en lite tjej i måndags, har bara sett bilder på Elma men så söt man kan vara och så skönt att allt gick bra :) Så nu ska jag göra ett kort har jag tänkt mig, hade ju ett killkort som jag gjorde under sommaren.. men det passar ju inte direkt..
Så nu har jag fått börja tänka om å några ideér har jag iallafall.. får se vad det blir av det..
Men här är killkortet iallafall:
Här ett kort jag gjorde till "Postcrossing - handmade card" nu i augusti
Min faster fyllde 70 år i förrgår och detta kortet gjorde jag till henne från oss (gjorde ju ett från mamma å pappa när jag ar uppe i värmland ensam (hade med det i förra inlägget)
Insidan:
Ett annat kort jag har gjort i sommar, var en utmaning i en av grupperna jag var med i, sommarkänsla :)
En go vän fyllde 45 nyligen och jag gjorde ett enklare kort till henne då jag kom på det lite väl sent.. :
En närbild på stämpeln som var ett av mina inköp på Öland. Köpte flera stäplar som Jacqueline har gjort.
Jag har färglagt den med derwent inktense pennor som jag verkligen gillar!!
 
Så det var allt för inatt :) Kram på er där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0