Alla hjärtans dag

Ja då var det "alla hjärtans dag", inget vi firar så mycket men jag gjorde iallafall ett kort till maken samt en efterrätt till kvällen och han kom hem med semlor när han kom från jobbet så det blir mycket gott ikväll.. eller ja det går ju att spara till imorgon oxå som tur är :)
Kortet han fick har jag ställt upp med i " SCRAP IT UP" utmaning v. 7 (http://scrapitup.se/blogg), jag gillar ju att få lite inspiritation till att göra något.
 
I tisdags hade jag en vän här och vi pysslade några timmar. Hon gjorde ett liknade kort som jag gjorde till en student förra året (finns bild i tidigare inlägg) medan jag gjorde ett födelsedagskort till en av mina farbröder och fick då använding för en av de 3-D bilder jag klipte ut för någon vecka sedan.
 
Ser att det är fläckar på bilderna vilket är från kameran och sitter inte på korten.. får nog försöka göra rent linsen eller vart det kan sitta.. kanske kan sätta maken på det jobbet.
Har många vänner/familj som fyller nu i februari och på vårsidan så här näst är det mamma som jag oxå har gjort färdigt ett kort till. Hon vill oftast ha tulpaner när hon fyller men eftersom vi inte ska dit och fira henne så tyckte jag att det passade bra att ha tulpaner på kortet istället.
 
 
Nästa vecka är det två till som fyller var av jag har ett kort som jag ska fixa, ett till en 11-årig kille. Tycker nog att det är svårast att göra kort till killar.. mycket lättare att göra till tjejer alt om de har något intresse som man kan bygga kortet på.
Men annars går mycket pysseltid till att fixa inför makens 40-års dag.. kan inte skriva så mycket om det då han är här inne å läser men han får inte gå in i mitt pysselrum för där finns det förmycket som kan avslöja det hela.. å detta gillar han ju inte.. hemligheter blir man ju så nyfiken på :) Men jag har bara två veckor på mig att bli färdig och att komma på vad han mer ska få.. så svårt när de inte inte önskar sig något som han inte vill vara med själv å välja ut.. vill ju överraska en massa.. ja vi får väl se hur det går.
 
Har även varit iväg å anmält mig å C till en kurs på Jitkon i kortvikning om drygt en vecka. Vi ska få lära oss vikningar och göra mallar att ta hem, så det ser jag fram emot. 
 
Nu är det fikadax :) måste bara ta hand om snön som just rasade från taket.. så trist när det snöar ett par dagar å sedan ska det töa direkt.. om det nu ska komma ner mer så kan det väl ligga en liten stund iallafall så man slipper blasket och att det fryser å blir halt..
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej!

Åh, vilka fina kort du gör! Du är otroligt duktig! Tycker särskilt mycket om tulpankortet, sååå vackert! Får mig att längta efter våren :)

Tusen tack för din söta kommentar inne hos mig! Jag ber om ursäkt för att det tagit mig sådan lång tid att svara på din fråga angående Doo Bee Pops.

Doo Bee Pops säljs av Magnolia, vars butik ligger i Borås.

Magnolias blogg: http://magnoliainspiration.typepad.com/

Magnolias hemsida:
http://magnolia.nu/

Deras webshop har tyvärr inte uppdaterats på ett tag, så de går inte att köpa via den, men de har väldigt många återförsäljare, både på internet och "riktiga" butiker över hela landet.

Här är en länk till en av butikerna som säljer dem via nätet:

http://scraplagret.se/index.php?main_page=index&cPath=152_556

Hoppas det kan vara till någon hjälp! :)

Ha en fin tisdag!
STOR KRAM,
Hanna


Svar: Hejsan! å tack för att du gillade mina kort :) vist vore det härligt om våren kom snart.. Samt tack för tipsen om vart jag kan hitta Doo Bee Pops, ska ta å kolla runt. Var i Borås i nov enbart för att åka till magnoliaaffären å kolla runt å handla. Det var så kul att gå runt där å få se alla stämplar å allt annat de hade.
Önskar dig en toppen bra vecka!
Kram
Cecilia

2013-02-19 @ 10:21:42
URL: http://www.hannashobbyblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0