förvaring

Halloj på er :)
Då har det gått ännu en vecka och jag har varit en massa i pysselrummet och börjar komma en bit på vägen iallafall med ena presenten men den andra är bara som ideér i huvidet å har svårt att få ner det på papper. Brukar dock vara enklare när jag väl är färdig med en sak.. men tiden som bara rusar iväg för mig.
 
Till råga på allt har jag sovit dåligt under helgen och inatt kom det jag har fasat över att få dessutom... magsjukan.. Må illa gör jag ju nästan varje dag tack vare min grundsjukdom men ofta slipper jag att det kommer upp vilket det gjort idag gånger flera :( Men det är iofs bra att det kommer nu å inte nästa vecka samt att jag hoppas att maken håller sig frisk så att vi kan göra som planerat och fylla huset nästa helg. Men nu sover jag iallafall i soffan och jag har min toa så vi försöker att göra allt vi kan för att inte föra smittan vidare. Jag kan ju aldrig till 100 % säga att det inte är magsjukan utan det kan ju vara magen som börjar krongla å det vill jag ju inte heller. Väntar nu på en operation ´sedan i höstas typ då de glömde bort mig men nu ska den väl bli av i mars bara kirurgen är tillbaka från semestern och makens födelsedag är avklarad.. för naturligtvis ville de först göra det nästa vecka men det var inte jag med på.. även om det är något som ska gå lätt att göra så brukar det inte vara så å jag vill inte ligga på sjukhuset när han fyller, så det får bli efteråt!
 
I fredqags var jag och köpte ett pappersställ av en butik som säljer ut sina cardstock å liknade papper och då fick massa 30x30 ställ över. Så nu har jag alla mina papper i det, skulle nog kunna fylla ett till om jag valde att inte ha typ alla rosa i en hög osv Men jag har både cardstock och mönsterpapper i den så nu har jag lättare att se vad jag har och få inspiration av det. Mina pizzakartonger har jag kvar, för dem är enkla att frakta papprena i om man ska någonstans, men jag har även tagit en till att ha som skydd/underlag när jag sprayar färg å liknade så slipper jag få det överallt :)
Igår la jag upp bilder i en grupp på min blomförvaring, för blommor med skaft. Tänkte att jag skulle lägga upp bilderna här oxå. Insåg dock att det var dax att göra en ny då alla blommorna inte får plats så jag var ner till källaren och letade fram en till gammal skolåda som jag nu har börjat måla med akrylfärg. Den första är vit så denna får bli svart och är något större. Sedan ska jag sätta fast "myggnätet" inne i lådan, vilket jag gör med limpistolen och den förra gömde jag kanten med ett band för att det skulle se bättre ut.
 
Meningen är att jag ska altra askarna någon gång när jag vet vad jag vill ha på dem och har den tiden och orken till det. Det är ju inte så ofta jag gör något till mig själv.
När jag väl fått bättre ordning i mitt rum ska jag försöka göra som en massa andra och fota av det och lägga upp bilder här men som oftast är det ett slagfält där inne då jag vill ha nära till allt när jag grejar och är dålig på att ställa tillbaka saker. Har alltid varit sådan att det är stökigt runt mig men jag vet vart jag har allt, vilket jag sällan vet när jag har städat utan får ofta smått panik för att jag aldig hittar det jag vill ha och rotar fram allt till det är rörigt igen..
 
Just nu har de utförsäljning på allt förutom tårtsaker på Diversis här i stan då de ska flytta hem verksamheten, dvs tårtmakeri och kurser. Så nu säljer de ut allt för 50% så i går var jag nere och handlade lite mer saker.. tror att det är tredje gången iallafall jag handlar på rean där :) Men nu köpte jag lite pysselsaker som jag tänkte att vi skulle kunna ha användning för nästa helg då det ändå kommer fem barn i åldrarn 8 och ner till tre. Jag köpte sex färger av foam clay samt ägg som jag tänkte att de kunde fästa det på. Det är ju inte så många veckor kvar till påsk. Måste leta fram de två jag gjorde förra året så att de kan titta på dem. Men då har de iallafall något att göra en stund. Sedan finns det väl fler saker där inne som kan sysselsätta dem med. De fyra äldsta är tjejer och jag vet att några av dem älskar att pyssla så det ska nog bli bra. Sedan får jag väl i västa fall plocka undan sådan som jag inte vill att de ska leka med.. ska bara komma på vad det kan vara :)
 
Har gjort ett kort till en kille idag samt text till ett kort till en tjej, där fick det bli ett av korten som jag gjorde till spelhelgen men inte hade någon text skrivet i kortet..
Killkortet testade jag en ny "vikning" som jag fått ide om när jag kollade runt på nätet förra veckan. Det är ofta jag kollar runt på en massa olika sidor och får små ideér som jag sedna för samman till ett kort eller något annat. Sedan gäller det dock att jag kommer ihåg vad det var jag tänkte göra eftersom jag så ofta glömmer att spara just den sidan som vikningen eller kortideén är på.. vilket är irriterande när jag vill göra det en vecka senare och börjar fundera på om det verkligen var så eller si jag hade tänkt och sedna inte får det att funka. Så det är något jag måste bli bättre på att spara sidan i en idemapp som jg sedna kan kasta efter jag testat det om det inte funkade som jag vill eller spara det för framtiden.
 
Kortet består av två cirklar, som jag vikt på mitten och sedna klippt av lite längst ner för att det ska stå lite stabilare. Sedan har jag fäst ett kort ovanpå det med text inuti. På Bamse har jag provat att spraya mist, något jag haft liggande länge men inte alls förstått vad jag ska ha det till men till det här funkade det ju hyfsat iallafall :)
Det lila kortet har jag fäst en bit karborre i för att det ska vara stängt när man inte vill läsa det.
Kortet från sidan.
 
Så det var allt för ikväll, nu ska jag slappa framför tv:n tills jag somnar här i soffan.
 
Ha det så bra, gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0