Utlovade bilder :) och "vår"-rea på Diversis

Så var det en ny vecka och jag har mest tagit det lugnt idag, dröjde till eftermiddagen innan jag fick lite fart i kroppen och kom iväg till stan som jag hade tänkt. En av mina favoritpysselaffärer började sin "vår-rea" med 30% på det mesta i affären så jag passade på att handla lite som jag hade varit sugen på under ett tag men inte helt velat kosta på mig. Så bor ni i Norrköping tycker jag att ni ska besöka Diversis och gör lite fynd!! Blev även ett snabb besök på Gredelin för ett par småinköp, dock inga papper denna gången :) de säljer nämligen ut sina cardstock å liknade papper för 2 kr styck vid köp av minst 20 papper.. å jag har redan köpte ett ex antal.. hundra .. så jag tror att det räcker.. iallafall tills nästa gång jag går dit. Men de har även 70% rea på alla sina scrapsaker och där passade jag på att köpa ett par stämplar till.
Maken möte upp mig på Diversis efter att han hade slutat att jobba, å sedan blev det en tur till biblioteket så jag kunde låna lite nya ljudböcker, vilket går förfullt när jag pysslar, och mataffären fick oxå ett besök (glömde dock en del då jag inte alls hade tänkt att vi skulle åka dit så jag får ta en tur imorgon igen). Ute snöade det förfullt å jag som längtar efter våren. Båda två var helt slut efter detta å tanken på att laga mat var inte alls lockande så det fick bli snabbmat medköpt hem. Resten av  kvällen har gått och så kom jag på att jag hade ju tänkt skriva lite mer om helgen och lägga upp korten som jag hade gjort till helgen så det får jag ta å göra först innan jag går en våning ner :)
 
I fredags började folk droppa in (eller bli hämtade vid tåget) från 15.30, vi hade hela dagen fixat med mat (maken hade sin lediga fredag efter jobbat kväll under vecka så han gjorde massa) Jag bakade två olika sortes surdegsbröd, en äppelkaka, en marängtårta och vi gjorde iording mat till kvällen och lördagens lunch och middag.
De som kom tidigt satte sig och började spela och umgicks. När alla hade kommit och fått i sig middag vilket bestog av trattkantarellsoppa och nybakat bröd så hade vi föreningens årsmöte och efter det spelade vi en turnering i "Take it easy"
Lördagen var vi i en hyrd lokal och från kl 9 fram till 01.30 på natten spelade vi en massa spel, sista timmarna var vi dock här hemma. Kl 17 började turneringen i Tantrix för oss åtta som var med å de som valde att inte vara med passade på att spela andra spel.
Söndagen var vi här hemma igen och då var det fritt spelande, jag å maken fixade mat och små avbrott med att köra folk till tåget, men hann även med att spela lite. Vid 16 tiden hade alla åkt å det blev väldigt tyst här hemma.. för tyst så tv åkte snabbt på.. men jag såg inte så mycket utan somnade ganska snabbt i soffan och sedan blev kvällen lugn.
 
Så nu till korten och askarna jag gjorde till helgen.
Ett kort till alla-hjärtans-dag kanske, hunden med hjärtat är 3-D uppbyggt
Ett vårkort - för nu är det väl ändå snart vår... hoppas jag , stämpeln är från Sketshbook Stamps (tror jag iallafall) och det är en vän till mig som har gjort dem nämligen Jacqueline Holmgren. En del av hennes stämplar finns att köpa på Gredelin, nersäkta i pris med 70%
Ett kort som passar till en man kanske, gjorde ett liknade till min bror när han fyllde i januari.
Sommar.. är den snart här?? Pappret i bakgrunden är Liljekonvaljer blå från Landstoken AB, Stämpeln kan vara från Bildmålarna har stämplat upp den i höstas och minns inte vems..  
Ännu ett sommarkort. Pappret i bakgrunden är Welcome-Collection från Blidmålarna. Stämpeln kan vara från Bildmålarna har stämplat upp den i höstas och minns inte vems..  
Gjorde en ask i lila botten och gul topp utsmyckad med tulpaner. Även denna stämpeln är från Sketshbook Stamps (tror jag iallafall) och gjord av Jacqueline Holmgren.
Asken fyllde vi med choklad
Testade en vikning som jag inte hade gjort innan som var riktigt kul, kan tänk mig att den passar bra till påsk. Jag tror att jag hittade vikningen och en tutorial på någon hemsida som jag nu inte hittar, troligen fick jag tipset inne på en fbsida där olika personer lägger upp att de har uppdatera sin blogg. Jag kommer inte ens ihåg vad man kallar vikningen :( Men kanske någon kan hjälpa mig med det (håller tummarna för det å ber om ursäkt till den jag hittade tutorial hos att jag inte kan tacka bättre :( )
Även denna fylldes med choklad
 
Så det blev ett långt inlägg med en hel del bilder :)
Imorgon ska jag försöka baka en sovkerkaka eller likande så att vi kan gå över till våra nya grannar som nu bott här i drygan veckan och hälsa dem välkomna hit. Passade inte förra veckan då maken jobbade kväll och sedan var det fullt upp inför spelhelgen så nu är det dax så det inte blir bortglömt. Hoppas på att det inte snöar så mycket mer då jag måste iväg å handla lite å det vore skönt att kunna ta en liten extra sväng å få röra på sig.
 
Sov så gott och hoppas att alla får en toppen bra vecka!
kram

Kommentarer
Postat av: Scrap och Ting

Så fint allt är !

2013-02-13 @ 21:53:17
URL: http://scrapochting.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0