Bara några dagar kvar till Spelhelgen

Ja på fredag är det äntligen dax för oss att ha spelhelg igen :) Det ska bli så kul att träffa alla igen å spela massa spel en hel helg. Det kommer vara 8 personer som sover över här förutom oss två så det kommer vara folk som sover lite överallt :)
På fredag börjar vi med årsmöte för föreningen, både jag och maken sitter i styrelsen, jag som sekreterare och maken som ordförande. Men det är inte så mycekt som ska tas upp på årsmötet.. vad jag vet nu iallafall så jag hoppas att det inte ska ta så lång tid då vi har tänkt att ha en turnering i "Take it easy" efteråt. Vi kommer vara hemma hos oss på fredagen och söndagen och i en lokal här i området på lördagen.
Lördagens upplägg blir att det kommer spelas en massa spel fritt under dagen för att på kvällen ha en turnering i Tantrix, som en liten uppvärming inför VM som är i juni i Trosa. Båre jag och maken har tänkt att vara med i VM då det är så nära och det är kul att träffa massa nytt folk för en helg och spela.. sedan att vi kommer komma i slutet även här räknar vi med men det är deltagandet som är skoj.
Söndagen blir det frispel här hemma, och folk kommer åka allt eftersom deras tåg går. Några ska med flyget till Norge och en ska upp till Hudiksvall. Så då blir det ingen turnering utn vi spela lite för skoj skull.
Har gjort priser till turneringarna som jag ska försöka fota av imorgon, det har blivit lite kort å askar. Har även keramik som priser och sedan lite hemlagad mos och marmelad. Så jag har för engångs skull gjort en del kort utan att veta vem de ska vara till, vilket jag inte brukar göra. Men jag har även gjort ett par födelsedagskort som jag oxå ska fota så jag kan lägga upp dem här.
De senaste kvällarna har jag suttit och klippt ut Decoupage som jag fick med i en tiding ifjol vid denna tiden. Det är motiv som passar till alla hjärtansdag och påsk så jag tänkte att jag skulle kunna använda lite av dem å det är rikigt kul att sitta å klippa samtidigt som jag kollat på något på tvn. Sedan har jag satt ihop dem med små kuddar (kommer inte ihåg vad de heter just nu) så att det blir 3D. Blir riktigt snyggt på korten tycker jag.
När jag tittade in här idag.. ja det hade vist gått lite längre än jag hade tänkt sedan sist (tiden har dock som sprungit iväg å när jag väl kommit på att jag borde blogga lite så är kl som nu sena natten och jag borde gå å sova istället.. ) blev jag riktigt glad för det fanns flera kommentarer :) Kul att se att det varit någon här inne å läst och sedan tyckt det varit värt att kommentera! Jag är själv inte så bra på att lämna kommentarer efter mig.. borde nog förbättra det..
Eftersom jag nu inte har fotat priserna till helgen så tänkte jag visa ett kort jag gjorde till studenten ifjol, G som tog studenten har jag känt sedan hon var nyfödd och följt genom åren så det var kul att göra studentkort till henne och sedan i augusti fyllde hon 18 (hon har hoppat över en klass) så då kunde jag göra ett kort till det oxå.. eller en exploring box blev det då. Blev riktigt nöjd med dem så jag tänkte visa dem här.
 
 
 
I asken hade jag fyllt med saker som påminde mig om henne genom åren, foton och sedan små akrylmålningar.
Ros  - favoritblomman, annanas och kiwi -favofrukt, hon älskar att träna, festivaler och musik är ett stort intresse. Bamse var det första serietidningen hon fick av mig, hon älskade pussel när hon var liten - inget var försvårt för henne typ. Sedan en lite bild på locket oxå.
 
Så nu ska jag försöka gå å lägga mig, ska till tandläkaren på fm och efter det ska jag försöka fixa en födelsedagspresent till maken som fyller om en månad å jag har inte helt kommit på något toppenbra än men det brukar lösa sig. Sedan är det hem å fixa det sista inför spelhelgen, fre fm ska jag baka å laga mat så jag slipper slösa tid på det istället för att spela under helgen :)
 
Nattiskramar till er där ute
 
 

Kommentarer
Postat av: Carolina

Åh, den där studentversionen får du lära mig någon dag!

Svar: vist det kan jag göra, inte så svår :)
Cecilia

2013-01-31 @ 19:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0