Oj vad veckan gått fort

Ja veckan har verkligen rusat fram :)
Lördagens fest gick riktigt bra och huset var fullt med folk både vuxna och barn. Vi hade lagat till fläskfile som skivats tunnt och sedan lagts i marinad bestående av olja, soja och vitlök i ett dygn och kassler och till det potatisgratäng, kantarellsås, sallad å en massa frukt samt bröd och ost. Sedan hade vi bakat lite kakor och gjort tårta till kaffet/fikat. De första kom vid 12 och helt plötsligt var kl 22 och de sista åkte hem.. Är så glad över dagen och att alla kom och hoppas att alla är lika nöjda som jag :)
Söndagen klipptes det äppelträd och fixades med olka saker här hemma. Snön började smälta ordentligt denna helgen och vi hittade tre olika ställen där snödropparna har kommit fram :)
Måndagen firade vi åter igen maken :) Det var då bara mina föräldrar å jag som firade honom. Mina föräldrar åkte hem på fm och vi två gick ut och åt middag och sedan på kvällen var vi på chokladprovning. Vi var dock båda trötta och förkylda så det blev ganska lugnt och det var skönt att maken var ledig på tisdagen oxå. Jag vet faktiskt inte var tisdagen försvann eller vad vi gjorde :)
Onsdagen var jag som vanligt på keramik på kvällen och sedan var det förberedelser inför operationen på torsdagen.
Skulle vara på sjukhuset 11.30 och trodde nog att jag skulle vara klar ganska snart men så blev det inte helt.
Var där i tid men jag var inte inne på op förrän 13.30-14 och väl där fick jag reda på att jag skulle få en spinalbedövning vilket jag aldrig fått förr och jag var helt inne på att jag skulle sova.. ville absolut inte vara vaken när de opererade och tillslut blev det en kompromiss där jag fick spinalbedövningen för att bli smärtlindrad på rätt sätt men fick även lite sömnmedel så att jag sov lätt när de grejade.. trodde de skulle börja när allt var färdigt :)
Sedna var det dock lång tid innan bedövningen släppte, de sa att det skulle ta max någon timme men jag tror jag var ute på uppvaket vid 15 och vid 18 försökte jag ställa mig upp för att kunna gå på toa å benen bar inte det tog dryga timmen till innan jag klarade gå på benen och kissa som jag var tvungen till innan jag fick åka hem.. fortfarande begövad helt nertill så fixade jag det å fick äntligt åka hem å få i mig något att äta för att sedan slockna i soffan. Sov hela natten i soffan för att slippa gå ner för trappan och ha nära till toa.
Hela fredagen vara jag så trött å borta i huvudet att jag inte gjorde något alls...
Lördagen var vi på "Bomässa" och kollade runt lite. Var inte så mycket att ha men jag gick en kurs i att binda blommor och fick med mig en bukett men nejlikor hem, kommer blid på det sedan. Och jag orkade bli med och handla lite oxå men det kändes som mitt huvud skulle sprängas av å till, bäst var det när jag låg ner.
Så har det varit idag oxå men jag har orkat med en tur till Ms farmor och en fika där. Har inga värktabletter som hjälper mot huvudvärken och efter att ha läst lite så vet jag nu att det beror på spinalbedövningen i torsdags... ringde tillslut 1177 men det var inte mycket till hjälp alls :( så om det inte blir bättre imorgon så får jag väl ringa uppvakningsavdelningen och ta reda på hur länge det kan vara såhär och om det är något jag kan göra för att bli av med det.. för jag orkar inte göra något här hemma ju :(
 
Ja om ni nu har tagit er igenom all text så kommer det här lite kort :)
Först är det tavlan som jag har målat till maken i 40-års present, den är gjort i akryl och uppbyggd så att det blir lite mer effekt i den

Även en blid får sidan så ser man att hjärtat, ljuset och blommorna är uppbyggda.
 
Som födelsedagskort testade jag en av de nya vikningarna som jag lärt mig veckan innan på JitKon, en kavaj med skjorta och väst. Funkad riktigt bra för att bara ha gjort en testvikning innan.
Då min man inte gärna har på sig kostym å liknde så inflikade jag lite verktyg som han känner sig mer hemma med lite här å där.
Bamse är vår favoritfigur och vi har samlat på tidningarna genom åren.. saknar bara några av de tidigaste från 74-76 tror jag.
In i skjortan fick jag plats med ett presentkort som var en av mina presenter dår han inte var lätt att hitta något att köpa till.
 
Mamma hade ju oxå fyllt år och hon fick sina presenter när de kom på fredagen, bla ett keramikfat på fot. Något hon inte hade sett att jag gjort då jag prövade på de första strax före jul och lyckats vara tyst om dem.
 
Så en blid på buketten jag band på lördagen,är även en grön "nejlika" som inte syns här. Var riktigt kul att binda bukett, kan tänka mig att gå någon mer och längre kurs i det framöver.
Våra snödroppar :)
Oj det blev långt... har ni orkar er igenom allt så var det inte illa :) har så svårt att hålla min kortfattat :)
Nu ska jag sova å hoppas på att huvudvärken är betydligt mindre imorgon, helst borta helt.
Nattiskramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0