Härlig helg

Så då är jag nog tillbaka till mina gamla vanor att blogga vid/efter midnatt.. är då jag kommer på det och har lust att skriva.
I helgen har vi varit hor en vän och spelat en massa spel. Vi var några som var där hela helgen och vi hann spela en hel del men ffa umgås en massa. Testade några nya spel men inget som jag minns just nu som fastnade som OJ det måste jag verkligen ha.. Men så har vi ju en del och de ska ju hinnas spelas de oxå. Men det jag nog såg fram emot mest var att träffa goa vänner som det var flera månader sedan jag såg dess förinnan.
Känner av att det börjar komma en massa pollen då mina ögon inte alls tyckte det var kul att vara med på lördagen.. tur att det finns medicin att köpa. 
När vi kom hem nu ikväll såg man verkligen att det har hänt en massa saker i trädgården, rosorna har kommit igång (för utom ett par som jag inte är helt säker på att det är något liv i) tulpanerna har kommit så att man ser vilken färg det är på dem och en del står i full blom. Bigarrå träden blommar oxå för fullt. Det är otroligt att det går så snabbt, lite för fort tycker jag dock. Det värsta är att ogräset oxå har tagit fart å det växer ju som ogräs, spec kirskålen som jag inte vet hur vi ska bli av med tyvärr. Hoppas på fint väder de sista dagarna innan vi åker så att vi hinner göra en del ute i trädgården, ska iallafall fota lite tänkte jag.
 
Tog några kort i fredags innan vi åkte. Hittade bla en pensésom troligen har frösått sig från ifjol. Den var ju inte så stor direkt
 
Då jag inte har gjort några nya kort så passar jag på att visa några gamla kort.
Två av mina kusinbarn fyller på sommaren och så här såg deras kort ut ifjol:
 
Kortet till Bea skulle påmina om kulglass och till Ella en cupcake, båda gjorde jag så att de skulle kunna stå för.  sig själva 

Det närmar sig ju morsdag och så här såg mitt kort ut till mamma och svärmor fick ett liknade. I år får de nog något som jag skickar från Italien då tiden att skicka är knapp när vi kommer hem och jag har inte tänkt på att göra några i förväg heller (tror inte att det blir så mycket tid till det denna veckan)
 
Sådär nu ska jag gå å lägga mig tänkte jag. Imorgon ska det fixas inför resan. Måste fixa papprena för medicineran så jag kan lämna in dem på apoteket och sedan ska jag lämna tillbaka några stämplar jag har lånat och sedan ska det växlas pengar oxå.
 
Nattiskramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0