Sköna maj välkommen :)

Ja då var vi inne i maj, en månad med massa skojigheter hoppas jag.
På valborg var vi vid brasan som är här i området, först var vi där en sväng och tog lite lotter. Vann två pelagoner så det var inte helt fel, sedan gick vi hem en sväng då området bara ligger ett par hundra meter hemfrån och det var inte så kul att vara där å vänta alt gå en promenad som vi hade planerat från början då det regnade och haglade omvart annat. Kom dock på att det nu är två år sedan förra ägarna flyttade ut ur huset och in i deras nya (som bara ligger ett par kvarter bort) och då blommade bigaråträden förfullt och nu är det fortfarande bara knopp. När vi sedan gick tillbaka för att kolla på elden blev vi besvikna, troligen gjorde regnet sitt men det tog som aldrig fart utan belv bara små brandhärdar. När de flesta hade gått hem fick de lite mer fyr men då hade de redan avfyrat raketern. Så tillslut gav vi upp också och gick hem. 
Första maj spenderades massa i trädgården då det äntligen vad fint väder :) Hoppas på att det är så till helgen oxå då vi behöver klippa våra rosor och rensa de rabatterna från kirskålen som redan börjat komma upp.
 
Idag har jag suttit med ett bröllopskort, är inte helt färdig men jag har lite mer tid till det (det behöver vara färdigt om ett par veckor först) men jag kom på att jag behöver få gjort det till min bror å svägerska som fyller nästa vecka. De fyller på samma dag så det får bli ett kort till dem. Min andra svägerska fyller på lördag och det kortet skickade jag igår.
Idag fick jag kort från Lena Kempe i Postcrossing-Handmade:
 
Kortet till min svägerska som fyller på lördag.
i
Testade en för mig ny vikning. Googlade efter idéer till bröllopskortet och såg något liknade och testade mig fram och fick till detta vide ett av försöken och tyckte att det varnog br för att behålla.
 
Fjolårets kort såg ut såhär:Lekte lite med färger och blommor efter något jag sett i en tidning har jag för mig.
Jag har suttit ikväll med att försöka förstå hur jag lägger till en sidebar utan att hitta något. Har ju sett andra som har det och ofta så ska man lägga en bild i sidebaren om man vill vara med i en bloggcandy men jag kan inte hitta något. Jag har ju dock bara basen då jag inte sett det vara nödvändigt att betala för att blogga. Har skickat en förfrågn här under hjälp och även i ett av forumen jag är med på fb. Men är det någon som läser detta å vet hur jag ska göra så skriv gärna en kommentar!!
 
Ta hand om er där ute!
kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0